ورود | ثبت نام

کارابیز

6 ایده کسب “درآمد غیرفعال” پولساز

زمان مطالعه: 5 دقیقه
ایده کسب درآمد غیرفعال

می‌دونستی فقط با 600/000 تومان می‌تونی به یک مهارت کاربردی مسلط بشی؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

درآمد غیرفعال واژه ای عجیب اما جذاب در این ایام.همه گیری کرونا به ما و همه جهان نشان داد که داشتن بیش از یک منبع درآمد موجب امنیت خاطر مالی بهتری می شود چرا که اگر به هر دلیلی یکی از منابع درآمد شما دچار مشکل شود مثلا بازاری که در آن فعالیت می کنید دچار رکود شود خیالتان راحت است که منبع درآمد دیگری هم دارید پس کارهوشمندانه ای است که در کنار شغل اصلی خود منبع درآمد ثانویه ای داشته باشید.

این کار فواید دیگری هم دارد مثلا اینکه فرصتی فراهم می کند تا استعدادهای خود را در جهات دیگر هم پرورش دهید شاید غم نان باعث شده شما در رشته ای غیر از رشته مورد علاقه خود اشتغال داشته باشید ، درآمد دوم خود را می توانید در حیطه ای قرار دهید که همیشه آرزو داشتید در آن فعال باشید.

فهرستی از روش های مختلف درآمد را در این مقاله گردآوری کرده ایم برای افرادی که می خواهند شغلی انتخاب کنند اما ایده ای ندارند و یا شغل دارند اما دنبال منبع درآمد دوم و یا تغییر شغل هستند.

ایده درآمد غیرفعال:

ابتدا درآمد غیرفعال را تعریف کنیم و سپس هفت استراتژی پیشنهادی که می توانید از طریق آنها به درآمد برسید.

درآمد غیرفعال به درآمدی گفته می شود که شخص نیازی به کار کردن و فعالیت فیزیکی در ساعات مشخصی برای بدست آوردن پول ندارد ماننده اجاره دادن ملک. این هفت مورد از انواع درآمد غیرفعال هستند آنها را بخوانید و نگاهی هم به مهارت ها و توانمندی های خود بیندازید شاید این گزینه ها برای شما مناسب باشند:

درآمد غیر فعال

  • ضبط و فروش دوره های آموزشی :

یکی از روش های محبوب کسب درآمد غیرفعال، تهیه و تولید دوره های آموزشی صوتی یا تصویری است. از طریق وب سایت و پیج های مختلف می توانید دوره آموزشی مورد نظر خود را به فروش برسانید.

روش دیگردرآمد از طریق فروش دوره های آموزشی این است که ابتدا در حوزه ای که به آن اشراف دارید اطلاعاتی رایگان به افراد بدهید سپس برای داوطلبانی که می خواهند بیشتر بیاموزند و بابت آن پول پرداخت کنند آموزش های بیشتری را در اختیارشان قرار می دهید.

نکته ای که باید به آن توجه کنید که برای اینکه بتوانید از فروش دوره آموزشی درآمد کسب کنید باید در حوزه ای این کار را انجام دهید که در آن حرفی برای گفتن دارید و در واقع می خواهم بگویم ما اینجا به شما ایده های کسب درآمد پیشنهاد می دهیم اما یادتان باشد که مردم را نمی توان گول زد و هر چیزی را نمی توان فروخت پس اگر فکر می کنید اطلاعات ارزشمندی در یک رشته ی خاص دارید بسم الله…

پس نکات مهم برای به ثمر رسیدن این روش درآمد این است که یک دوره ی به درد بخور تهیه کنید و برای آن بازاریابی کنید.

  • کتاب الکترونیکی:

هزینه ی انتشار کتاب کاغذی بالاست. اگر علاقه مندید دانسته هایتان در یک موضوع خاص را به صورت یک کتاب تدوین کنید به شما پیشنهاد می کنم آن را به صورت پی دی اف درآورید پلتفرم های متنوعی برای ارائه ی کتاب های الکترونیکی در حال حاضرمشغول به کار هستند از جمله اپلیکیشن های کتاب راه ، طاقچه و … . باید از آنها اطلاعات بگیرید که چگونه می توانید کتابی را برای انتشار به صورت الکترونیکی بدهید.

همچنین ، می توانید از طریق وب سایت های مختلف آن را به فروش برسانید. این کار می تواند برای شما یک درآمد غیرفعال در کنار شغل اصلی تان باشد.

نکات: برای موفقیت در کسب درآمد از طریق تهیه و تولید کتاب الکترونیکی سعی کنید موضوعی انتخاب کنید که کتاب های زیادی در آن موضوع وجود نداشته باشد اما از سوی دیگر موضوع کاربردی و مفیدی برای مردم باشد چیزی که به آن نیاز دارند و حاضرند بابت آن پول پرداخت کنند.

  • فروش محصولات خرده فروشی:

خرید و فروش آن لاین بسیار گسترده شده و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در سایت های فروش آنلاین می توانید پیدا کنید.

وقتی وارد این سایت های بزرگ و معتبر شوید اگر شماره خودتان را وارد کنید پیامک های تخفیف را دریافت خواهید کرد در موقعیت های مختلف مثل تخفیف های آخر ماه یا مناسبت های خاص تقویم درصد تخفیف ها بسیارعالی است شما می توانید محصولات مختلف را در زمان تخفیف بخرید و خودتان مجددا در زمانی که قیمت ها عادی است آن را زیر قیمت بفروشید.

قیمتی پایین تر از قیمت اصلی اما بالاتر از آنچه در تخفیف ویژه خریدید به نحوی که درصدی سود عایدتان شود. شاید فکر کنید همه می توانند در تخفیف های شگفت انگیزخرید کنند بله می توانند اما روزمرگی ها و تعداد بی نهایت اقلام مختلف اجازه نمی دهد همه ما فرصت داشته باشیم همه تخفیف ها را پیگیری کنیم پس دوست عزیز این روش کسب درآمد غیرفعال را غنیمت بدان!!

  • سود سهام یا ارز دیجیتال:

خرید و فروش سهام کاری است که در زمان های مرده خود در طول روز می توانید انجام دهید حواستان باشد که این کار به تجربه و دانش نیاز دارد. کلاس های آموزشی مختلفی از جمله کلاس های آن لاین برای آشنایی با بازارهای سهام وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و نیز کتاب های آموزشی خوبی در این زمینه وجود دارند برای آنکه بی مهابا این کار را انجام ندهید.

حتی برای ورود به بازار بورس می توانید با مبلغ کم شروع کنید و هر زمان اندک تجربه و تبحری پیدا کردید کم کم مقدار سرمایه خود را افزایش دهید.

برخی سهام ها هر چند وقت یکبار سودشان را برایتان واریز می کنند و به عنوان یک روش درآمد غیرفعال چی بهتر از این…

  • اپلیکیشن بسازید:

اگر توانایی طراحی برنامه هایی مثل بازی داشته باشید می توانید آن را در پلتفرم ارائه اپلیکیشن ها قرار دهید و به ازای هر میزان دانلود مبلغی دریافت کنید البته که این روش درآمد به دانش تخصصی وصرف زمان نیاز دارد اما بعد از یک بار صرف زمان بدون اینکه کار کنید پول درمی آورید.

اگر در یک موضوع جذاب توانایی تولید محتوا دارید می توانید به طور منظم در کانال یوتیوب خود محتواهای رایگان ارائه دهید تا زمانی که به خاطر تخصص و مهارت در آن موضوع شناخته شوید پس از آن می توانید روی داشتن درآمد از کانال یوتیوب خود حساب کنید.

نکته اینجاست که ممکن است وقت و انرژی صرف کنید اما بعد از مدتی متوجه شوید آن قدر که فکر می کردید موضوع شما برای مردم جذاب نبود پس ابتدا تحقیق کنید که چه موضوعاتی در یوتیوب پرطرفدار است که می توانید از پسش بربیایید.

دوره درآمد غیرفعال

 

در نتیجه:

برای تصمیم گیری درباره اینکه کدام نوع درآمد غیر فعال برای شما بهتر است باید این موضوعات را بررسی کنید:

  • مدت زمانی که این کار نیاز دارد
  • میزان سرمایه ای که این کار نیاز دارد
  • علاقه و توانایی شما

معمولا هر چه موانع ورود به یک نوع کار کمتر باشد تعداد رقبای بیشتری در آن کار هستند و احتمال موفقیت کمتر است.

 

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها