ورود | ثبت نام

کارابیز

استراتژی محتوا چیست؟ 4 عنصر مهم تدوین استراتژی محتوا

زمان مطالعه: 13 دقیقه
استراتژی محتوا چیست؟

می‌دونستی فقط با 600/000 تومان می‌تونی به یک مهارت کاربردی مسلط بشی؟

مهم نیست که شما چطور و به چه تعداد محتوا تولید می کنید، اگر این محتوا در راستای اهداف کلان کسب و کار شما نباشد هیچ تاثیری در بازاریابی شما نخواهد داشت. اینجاست که اهمیت استراتژی محتوا مشخص می شود. باید از خودتان بپرسید که آیا این محتوا در راستای برنامه ریزی ها و اهداف کسب و کارتان هست یا نه؟ این یعنی تعیین استراتژی برای محتوا و پیروی از آن در طول فرایند تولید محتوا.

آمارها نشان می دهند 67 درصد از بازاریابان معتقدند یک استراتژی محتوای خوب به تولید سرنخ های ارزشمند برای فروش کمک می کند. در حالی که 72 درصد از بازاریابان معتقدند استراتژی محتوای خوب به آموزش مخاطب کمک می کند که این به نوبه ی خود باعث اعتمادسازی می شود.

در این مقاله درباره ی تدوین استراتژی محتوا، مزایای آن، اجزای یک استراتژی محتوا  و … صحبت می کنیم.

استراتژی محتوا چیست؟

 

از حدود سال 1990، اصطلاح استراتژی محتوا به صورت جدی رواج یافته است. راشل لاوینگر در کتاب “استراتژی محتوا، فلسفه اطلاعات” بحث استراتژی محتوا را به نوعی یک طراحی خلاقانه برای معماری اطلاعات می داند.به شکلی که ساختمانی زیبا و جذاب و کاربردی از محتوای قابل استفاده و در دسترس بنا شود. نخستین و ساده ترین تعریف های استراتژی محتوا ، این حوزه را به فضای وب محدود دیدند.

روبرت اشتریبلی، استراتژی محتوا را کشف و جمع آوری ، ایده پردازی، اجرا و نگهداری همه انواع اطلاعات دیجیتال ( شامل پیوند ، برچسب، ویدئو و …) می داند. مارک اوبراین در کتاب “تارنمایی که کار می کند” استراتژی محتوا را تا این حد ساده و فنی تعریف می کند: “داشتن برنامه برای اضافه کردن محتوای تخصصی منحصربفرد و قابل فهرست شدن در موتورهای جست و جو به صورت منظم.”

کریستینا هالوورسون که از مطرح ترین افراد در حوزه ی استراتژی محتواست، استراتژی محتوا را چنین تعریف کرده است: “برنامه ریزی برای تولید، تحویل (رساندن به دست مخاطب) و مدیریت محتوای مفید و کاربردی.”

مارگوت بلومشتاین، تعریف مشابهی دارد که کمی کامل تر از تعریف هالوورسین است: “استراتژی محتوا قرار است محتوای مناسب و مفید و کاربردی متناسب با “یک تجربه خاص” را تولید و گردآوری کرده و آنها را تحویل مخاطب داده و آنها را مدیریت کند.”

نکته ای که بلومشتاین روی آن تاکید دارد بحث “توجه به فضا و تجربه” است.این که محتوا برای چه فضایی و چه برندی و چه مخاطبی تولید می شود و در نهایت قرار است چه تجربه ای برای او ایجاد کند.

حتی در یک پلتفرم مشخص هم تجربه های مختلفی را می توان ایجاد کرد. ممکن است در یک صفحه فیسبوک، من و شما بخندیم و لذت ببریم اما در همین شبکه اجتماعی با ورود به صفحه دیگر احساس کنیم وارد یک محیط آموزشی شده ایم.

مایکل برنر از شرکت spa همین فضا را با ادبیات متفاوتی تعریف کرده است: “استراتژی محتوا، تعریفی کاملا متفاوت از روش سنتی بازاریابی است که در آن، با ایجاد و مدیریت منابع متناسب، جریانی پیوسته از محتوا هم سو با نیازهای خریدار در کلیه ی مراحل خرید به او ارائه می شود.”

شاید تاکید بر تعریف راهل بیلی این جا هم مفید باشد. او به ما یادآوری می کند که استراتژی محتوا نه ربطی به فضای وب دارد و نه هیچ کار تکنیکال و فنی دیگر. بلکه الگویی برای مدیریت و فکر کردن است و متخصصان اجرایی چه در وب و چه در سایر رسانه های ارتباطی ، در عمل مجری استراتژی محتوا هستند:”در بحث مدیریت محتوا، وقتی از استراتژی محتوا حرف می زنیم، با قسمت برنامه ریزی آن کار داریم.

محتوا باید در تمام طول عمر خود مدیریت شود. همچنین باید به صورت دائم با هدف های کسب و کار و تحلیل های مرتبط با آن، همسو شود. استراتژی محتوا در مورد تمام مراحل مرتبط به زندگی یک محتوا نظر می دهد و بر روی آن تاثیر دارد.

ایده های اولیه ی آن، تولید و توسعه آن، ارائه ی آن، ارزیابی آن و در نهایت حذف و کنار گذاشتن آن. استراتژی محتوا به طور مشخص هم راستای جنبه های اجرای فنی آن نیست.”

استراتژی محتوا چه مزایایی دارد؟

 

  • باعث تولید محتوای باکیفیت می شود
  • باعث افزایش آگاهی از برند می شود
  • ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان را تسهیل می کند

8 پرسش مهم در استراتژی بازاریابی محتوا

 

این هشت پرسش در طراحی استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک می کند.

  • اهداف شما کدام هستند؟ آیا اهداف خود را شفاف کرده اید؟

واقعیت این است که بسیاری از کسب و کارها الگویی که بر اساس آن محتوای خود را تولید و منتشر کنند ندارند. یعنی به یک برنامه ی مدون با جزئیات برای تهیه و نشر محتوای خود فکر نکرده اند.باید هدف محتوایی که تولید و منتشر می کنید را مشخص کرده باشید.

  • استراتژی شما در بازاریابی محتوا چه تاثیری بر تصویر کلی کسب و کار شما دارد؟

نقش محتوایی که تولید می کنید در پیشرفت مجموعه ی شما چیست؟ ماموریت بازاریابی محتوا را کنار تصویر کسب و کار شرکت تان بگذارید. ارتباط اهداف محتوا و بخش های مختلف کسب و کارتان را مشخص کنید. اگر این دو مطابقت نداشته باشند و نتوانید ارتباطات مناسبی را پیدا کنید ، در واقع مشکل کار همین جاست.

  • آیا محتوای شما به مخاطبانش در راستای بهبود کاری که می کنند کمک می کند؟

این پرسش را باید به طور مداوم در طول مسیر کسب و کار و تولید محتوا از خودتان بپرسید. اگر محتوای شما واقعا تاثیری بر مخاطبان شما نمی گذارد پس چرا به تولید آن ادامه دهید. اگر این طور است قطعا باید در تولید محتوای خود بازبینی جدی کنید، درباره ی نوع محتوا، زمان ونحوه ی انتشار آن از نو تصمیم گیری کنید.

  • هر محتوایی که در مجموعه ی شما تولید می شود را می خوانید؟

اگر تیم تولید محتوا دارید و شخصا این کار را انجام نمی دهید بر تولید محتوای کسب و کارتان نظارت مستقیم داشته باشید حداقل تا زمانی که بتوانید ببینید تولید محتوایتان به یک روتین مشخص و اثربخش برای کسب و کارتان رسیده است.

  • آیا محتوایی که منتشر می کنید صریح و روشن است؟

آیا به صورت موثر در حال تولید محتوای با ارزش هستید یا صرفا چیزی را که باید با ارزش تلقی شود به صورت تئوری می دانید و آن را وارد روال تولید محتوای خود نکرده اید؟

شما باید ارزش های متمایز تولید کنید.

  • آیا از دیگر رسانه هایی که حوزه ی کاری شما را پوشش می دهند موفق تر عمل می کنید؟

این پرسش مهی است که باید از خود بپرسید.آیا می توانید اطلاعات ارزشمندتری تولید کنید یا به شیوه ی موثرتری نسبت به دیگران، آنها را منتشر کنید؟

یک گروه با تجربه تشکیل دهید تا درباره ی مزیت های پوشش دادن صنعت خود بحث کنید. به احتمال زیاد، نتایج بدست آمده شما را شگفت زده خواهد کرد.

  • آیا بازاریابان خود را برای گفتن داستان های بهتر آموزش می دهید؟

آیا برنامه های آموزشی مناسبی دارید تا دیدگاه شرکت تان از محتوا و کیفیت پیش بینی شده ی آن را با کل گروه بازاریابی ارتباط دهد؟ اگر نه ، آنها چگونه خواهند دانست که نتیجه ی خوبی دارند یا نه؟ یا این که چه قسمت هایی را باید بهبود بخشند؟

  • آیا وسیله ی توسعه ی مناسبی برای تشریح تصویر بازاریابی محتوا در شرکت تان دیده اید؟

آیا بازاریابان شما در فیلدهای مختلف از جمله بازاریابی محتوایی و همچنین اعضای گروه فروش همگی متوجه هستند که در حال انجام چه کاری هستند؟ پس ضروری است که وسیله ای فراهم کنید تا اطمینان یابید که همه ی اعضا با دستورالعمل و هدف مشترکی کار می کنند.

 

ممکن است پاسخ همه این پرسش ها را حالا نداشته باشید، اما به هر حال باید پیدایشان کنید. هر چند وقت یک بار باید این پرسش ها را با گروه خود مرور کنید و به روند پیشرفت کار توجه داشته باشید.

تدوین استراتژی بازاریابی بر اساس محتوا

 

تدوین استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی بر اساس محتوا، در سه بخش تدوین می شود که هر بخش، هدف متفاوتی را تعقیب می کند.

بخش نخست که به طور معمول “ایجاد آگاهی” نامیده می شود صرفا با این هدف انجام می شود که مصرف کنندگان بدانند برند ما هم در بازار حضور دارد.

ممکن است یک شرکت تبلیغاتی، صفحه ای در شبکه های اجتماعی به محصولات خود اختصاص دهد.صرف این که نام و لوگوی محصول در کنار این محتوا دیده می شود، آگاهی عمومی از حضور برند در بازار را افزایش می دهد، ضمن این که به دلیل عدم ایجاد فشار مستقیم برای متقاعدسازی، مخاطب احساس بهتری دارد.

در بخش دوم استراتژی بازاریابی بر اساس محتوا، هدف “جدی گرفته شدن” است. حالا صاحب یک کالا یا خدمت یا برند، انتظار دارد زمانی که مشتری بالقوه قصد تصمیم گیری برای خرید دارد، محصول او نیز در فهرست گزینه های وی باشد.

زمانی که در یک فیلم سینمایی ، دو خودرو بارها وبارها در کنار هم قرار گرفته و مسیری را طی می کنند و مخاطب، ناخودآگاه به مقایسه ی ذهنی آنها می پردازد، در عمل “یک محتوای تبلیغاتی با استفاده از فیلم با هدف جدی گرفته شدن در فهرست گزینه ها” عرضه شده است.

بخش سوم استراتژی بازاریابی بر اساس محتوا، “تبدیل شدن به مشتری واقعی” محسوب می شود. جایی که با استفاده از یک محتوا ، به طور مشخص تلاش می شود که مشتری قانع شود، عرضه کننده ی این محتوا، بهترین گزینه ی موجود است.

فرض شتابزدگی مخاطب در استراتژی محتوا

 

همه ی ما احساس می کنیم که حوصله ی مخاطب در فضای دیجیتال امروزی به صورت پیوسته رو به کاهش است. شواهد هم چنین تغییری را تایید می کنند.

اگر با استفاده از الکسا، نگاهی به متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت ها داشته باشیم نتایج جالبی را می بینیم. مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت های معتبر خبری کمتر از سه دقیقه است. مدت زمان ماندن کاربران در سایت های آموزشی هم حدود هفت تا ده دقیقه است.

 با این فرض، آیا استراتژیست محتوا باید همیشه بی حوصله بودن و شتاب زده بودن مخاطب را به عنوان یک فرضیه ی قطعی در نظر بگیرد؟

برخلاف باور عمومی برخی سایت هایی که به طور خاص به گردآوری مقالات و نوشته های طولانی و قوی در فضای وب می پردازند، جزء پنجاه سایت برتر سال دسته بندی شدند. برخلاف باور عمومی، دوران اقبال به نوشته های طولانی هنوز به پایان نرسیده است و این سایت ها نشان می دهند که ژورنالیسم عمیق و جدی هنوز وجود دارد و مورد توجه قرار می گیرد.

 

اجزای اصلی یک استراتژی محتوا

 

امروزه مخاطبان دائما با محتواهای مختلف بمباران شده اند یک استراتژی محتوای خوب کمک می کند تا مطمئن شوید پیام شما به خوبی هدفمند،به موقع و مرتبط با مخاطبان شماست.

همچنین به شما کمک می کند تا نتایج خود را پیگیری و ارزیابی کنید تا بتوانید در صورت نیاز رویکرد خود را به دقت تنظیم کنید. بدون استراتژی محتوا شما ممکن است در ارتباط با مخاطبان هدف خود شکست بخورید.

یک استراتژی موفق باید شامل چهار عنصر کلیدی باشد:

  • نام تجاری خود را در کانون توجه قرار دهید

تمرکز بر برند، فعالیت یا نگرانی اولیه ای است که یک کسب و کار هنگام بازاریابی محصولات/خدمات خود به آن می پردازد. می تواند شامل مواردی چون خدمات مشتری، کیفیت محصول یا پایداری محیطی باشد.تمرکز برند یک کسب و کار باید در راستای ماموریت و ارزش های کلی آن باشد.

مثلا کسب و کاری که بر ارائه ی محصولات با بالاترین کیفیت تمرکز دارد، احتمالا تمرکز برند بسیار متفاوتی با کسب و کاری دارد که بر مقرون به صرفه ترین گزینه تمرکز دارد. نکته ی کلیدی این است که مطمئن شوید تمرکز برند شما چیزی است که می توانید به طور واقع بینانه به آن دست پیدا کنید.

تمرکز بر نام تجاری تضمین می کند که محتوای تولید و منتشر شده لحن و موضوع درستی دارد. تمرکز بر برند دو عامل حیاتی دارد لحن صدای شرکت و موقعیت برند. این دو موضوع هستند که تعیین می کنند محتوای تولید شده توسط شما هم به کسب و کارتان مرتبط هستند و هم برای مشتریان و مخاطبانتان مناسب و درست اند.

تمرکز بر برند، استراتژی محتوا را بر اساس درک کامل برند و مدل کسب و کار هدایت می کند. این درک شما را قادر می سازد تا استراتژی را ایجاد کنید که بر دستیابی به اهداف و نتایج خاص متمرکز باشد. بدون تمرکز واضح بر نام تجاری ، استراتژی محتوای شما بر اساس حدس و گمان و آزمون و خطا خواهد بود که احتمالا منجر به ناامیدی مشتریان و از دست رفتن فرصت ها می شود.

  • ایجاد نقشه ی سفر مشتری

یک استراتژی محتوای موثر با انتشار محتوایی که مخاطب هدف را درگیر می کند، تجربه ی کاربر را افزایش می دهد. برای درک نیازها و علایق مخاطب هدف خود وقت بگذارید، شما باید تعیین کنید که چه چیزی به مخاطب هدف شما مرتبط است، چه چیزی علاقه ی آنها را حفظ می کند و مخاطبان هدف در هنگام ارزیابی نام تجاری و محصولات/خدمات شما برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستند تا محتوای خود را بر آن اساس تعیین ، تولید و منتشر کنید.

افزایش تجربه ی مشتری به شما امکان می دهد محتوای بسیار هدفمند مناسب ارتباط B2C ایجاد و منتشر کنید. اگر ارتباط شما با مخاطبان B2B باشد باید محتوایی تولید کنید که دانش مورد نیاز آنها را ارائه کند. این نوع مخاطبان شما هستند که تعیین می کنند قالب محتوای شما چه باشد.

ایجاد نقشه ی سفر مشتری به شما اطمینان می دهد که با همه ی مشتریان در مراحل مختلف تعامل آنها با برند خود ارتباط بگیرید.

نقشه ی سفر مشتری اساسا یک سند یا طرح اولیه است که جزئیات مراحلی را که مشتری هنگام تعامل با یک شرکت دارد، در بر دارد، از آگاهی اولیه تا پیگیری پس از خرید، این یک ابزار ارزشمند برای هر کسب و کاری است چون می تواند به بهینه سازی تجربه ی مشتری کمک کند.

ایجاد نقشه ی سفر مشتری معمولا با تحقیق آغاز می شود تا درک عمیقی از نحوه ی تعامل مشتریان با شرکت ایجاد شود.

  • یک برنامه ی توزیع محتوا ایجاد کنید

اگرچه محتوا هسته ی اصلی استراتژی است. اما موفقیت شما در توزیع درست محتوا است که شما را به سمت موفقیت نهایی می برد. مکان، زمان و نحوه ی انتشار محتوای شما بر تعامل مخاطب هدف با شما تاثیر می گذارد.

بهترین راه برای دستیابی به بیشترین مشتریان بالقوه، استفاده از کانال های رسانه ای متعدد مانند رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی ، بهینه سازی موتورهای جستجو و تبلیغات پولی است.

اطمینان حاصل کنید که کانال ها و پیج ها و اکانت های شما با اهداف مخاطبان شما همسو است. بهترین استراتژی توزیع محتوا برای کسب و کار شما به عوامل مختلفی از جمله بودجه، مخاطبان هدف و نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی دارد.

در مورد کمیت محتوا ، نه زیاد خوب است نه آنقدر کم که تعامل شما را با مخاطب هدف کم کند باید مقدار مناسب را به مرور پیدا کنید و تعادل را برقرار کنید.

  • محتوا را به طور مداوم تولید کنید

تولید محتوا مسئله ای است که دائم در حال تغییر است. توزیع محتوا، تجربه ی کاربر و تمرکز بر برند را هدایت می کند. پس تولید و توزیع محتوای شما شامل تولید ایده هایی است که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد و تولید انواع محتوا از جمله محتوای نوشتاری، بصری یا صوتی برای این ایده ها.

گسترش پلتفرم های جدید و الگوریتم های در حال تغییر شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو به این معنی است که برندها باید به طور مداوم استراتژی های محتوای خود را مطابق با تغییرات، تغییر داده و در واقع خود را با تغییرات سازگار کنند. پس استراتژی محتوا باید دائما به روز شود. ما نمی توانیم استراتژی محتوایی که قبلا ترسیم کردیم را به همان شیوه ی قبل و بدون توجه به روندها ادامه دهیم.

هرچند همگامی با آخرین روندها دشوار است اما برخی اصول اساسی ایجاد محتوای موثر وجود دارند که همیشه ثابت هستند. مثل اینکه مهم است که ابتدا کیفیت را سرلوحه قرار دهیم بعد کمیت را. یک محتوای نوشته شده و سئو شده ی یونیک و آموزنده بیش از ده قطعه ی بی کیفیت ارزش دارد.

سرقت ادبی و بازیافت محتوای قدیمی نه تنها مخاطبان شما را از شما دور می کند بلکه می تواند واکنش منفی موتورهای جستجو نسبت به سایت شما را به دنبال داشته باشد.

با این گام ها، استراتژی محتوای خود را توسعه دهید

 

گام های توسعه استراتژی محتوا

  • هدف خود را مشخص کنید

تعیین کنید که می خواهید با استراتژی محتوای خود به چه چیزی برسید. شناسایی اهدافتان به شما کمک می کند تا برنامه ریزی خود را اسمارت کنید یعنی اهدافی قابل اندازه گیری ،قابل دستیابی، واقع بینانه و زمان بندی شده برای خود تعیین کنید.

اهداف اسمارت به شما کمک می کنند مطمئن شوید با انجام هر گام کوچک در راستای اهداف نهایی و بزرگ در حرکت هستید.

اهداف ، استراتژی محتوای شما را تعیین می کنند.اهداف باید برای همه ی تیم شفاف باشد. اهداف روشن کمک می کند هر یک از اعضای تیم تولید محتوا ودر نهایت تیم کسب و کار بتواند پیشرفت خود را بررسی کند.

  • مخاطبان هدف محتوای خود را مشخص کنید

یک استراتژی محتوای موفق به وضوح مخاطبان هدف را مشخص می کند. این ممکن است شامل انجام تحقیقات مشخصی باشد که ویژگی های کلیدی مخاطبان هدف شما را توصیف می کند. شناسایی مخاطبان به شما کمک می کند محتوای مرتبط و مفیدتری تولید کنید که باعث جذب مخاطب و در نهایت تبدیل شدن آنها به مشتری وفادار شود.

باید درک کنید که تعریف مخاطبان کاری نیست که یک بار انجام دهید.استراتژیست های محتوای با تجربه می دانند که هدف ممکن است تغییر کند. علاوه بر این ممکن است بخواهید بازار هدف فعلی را گسترش دهید. ارزیابی مجدد پارامترهای هدف برای رشد مخاطبان ضروری است.

امروزه خریداران انتظارات بالایی از برندها دارند و درک آنها به شما این امکان را می دهد که تجربیات مشتری شخصی سازی شده ای ایجاد کنید که این انتظارات را برآورده کند. بدانید چه چیزی بر تصمیم مشتریان شما برای خرید محصولات/خدمات شما تاثیر می گذارد. با انجام این کار نه تنها مشتریان موجود را حفظ خواهید کرد، بلکه مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد.

  • ممیزی محتوا انجام دهید

اکثر کسب و کارها و برندها از قالب های محتوا و کانال های انتشار متعددی استفاده می کنند. فرمت های مختلف نتایج متفاوتی را تولید خواهند کرد. بنابراین تعیین عملکرد هر کانال و قالب مهم است. ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا محتوای خود را ارزیابی کنید.هنگامی که مشخص کردید چه محتوایی اجرا می شود و چه چیزی نه، می توانید جهت استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.

با درک عملکرد محتوای خود، می توانید اهداف جدیدی تعیین کنید یا اهداف موجود را دوباره تنظیم کنید، شما همچنین می توانید تعیین کنید که برای رسیدن به اهداف چه کارهای متفاوتی انجام خواهید داد. این ممکن است شامل تخصیص مجدد منابع یا آموزش مجدد تیم شما باشد. از هر قالب یا کانالی که استفاده می کنید، ممیزی محتوا به شما کمک می کند شکاف ها را شناسایی کرده و ایده های تازه ای پیدا کنید.

  • یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید

یک سیستم مدیریت محتوا به تیم محتوای شما کمک می کند تا محتوا را به صورت موثر و پایدار برنامه ریزی، تولید، مدیریت، انتشار و اصلاح کنند.

برخی از این سیستم های مدیریت محتوا به افراد کمک می کنند بدون دانش کدنویسی کارهای مدیریت محتوا را انجام دهند.

  • تعیین کنید چه محتوایی ایجاد خواهید کرد

این روزها انواع محتوای زیادی وجود دارد که بسیاری از برندها از محتوای نوشتاری مانند پست های بلاگ و کتاب های الکترونیکی گرفته تا فایل های صوتی و ویدئویی مثل پادکست ها استفاده می کنند تا به بالاترین سطح برسند.

محبوب ترین فرمت های محتوا عبارتند از:

  • پست های بلاگ
  • کتاب های الکترونیکی
  • اینفوگرافیک ها
  • پادکست ها
  • ویدئوها
  • انتشار، ترویج و مدیریت

انتشار محتوا آخرین گام در توسعه ی یک استراتژی محتوای موثر نیست.شما باید برای تبلیغ محتوای خود در پلتفرم های دیگر استراتژی داشته باشید.همچنین باید تمام پلتفرم هایی را که برای توزیع آن استفاده می کنید مدیریت کنید.

جمع بندی

 

  • آمارها نشان می دهند 67 درصد از بازاریابان معتقدند یک استراتژی محتوای خوب به تولید سرنخ های ارزشمند برای فروش کمک می کند.
  • استراتژی محتوا قرار است محتوای مناسب و مفید و کاربردی متناسب با ” یک تجربه خاص” را تولید و گردآوری کرده و آنها را تحویل مخاطب داده و آنها را مدیریت کند.
  • استراتژی محتوا چه مزایایی دارد:
  • باعث تولید محتوای باکیفیت می شود
  • باعث افزایش آگاهی از برند می شود
  • ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان را تسهیل می کند
  • اگر تیم تولید محتوا دارید و شخصا این کار را انجام نمی دهید بر تولید محتوای کسب و کارتان نظارت مستقیم داشته باشید حداقل تا زمانی که بتوانید ببینید تولید محتوایتان به یک روتین مشخص و اثربخش برای کسب و کارتان رسیده است.
  • برخلاف باور عمومی، دوران اقبال به نوشته های طولانی هنوز به پایان نرسیده است ، ژورنالیسم عمیق و جدی هنوز وجود دارد و مورد توجه قرار می گیرد.
  • یک استراتژی محتوای خوب کمک می کند تا مطمئن شوید پیام شما به خوبی هدفمند،به موقع و مرتبط با مخاطبان شماست.
  • بدون تمرکز واضح بر نام تجاری ، استراتژی محتوای شما بر اساس حدس و گمان و آزمون و خطا خواهد بود که احتمالا منجر به ناامیدی مشتریان و از دست رفتن فرصت ها می شود.
  • یک استراتژی محتوای موثر با انتشار محتوایی که مخاطب هدف را درگیر می کند، تجربه ی کاربر را افزایش می دهد. برای درک نیازها و علایق مخاطب هدف خود وقت بگذارید، شما باید تعیین کنید که چه چیزی به مخاطب هدف شما مرتبط است، چه چیزی علاقه ی آنها را حفظ می کند و مخاطبان هدف در هنگام ارزیابی نام تجاری و محصولات / خدمات شما برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستند تا محتوای خود را بر آن اساس تعیین ، تولید و منتشر کنید.
  • اگرچه محتوا هسته ی اصلی استراتژی است. اما موفقیت شما در توزیع درست محتوا است که شما را به سمت موفقیت نهایی می برد.مکان، زمان و نحوه ی انتشار محتوای شما بر تعامل مخاطب هدف با شما تاثیر می گذارد.
  • استراتژی محتوا باید دائما به روز شود. ما نمی توانیم استراتژی محتوایی که قبلا ترسیم کردیم را به همان شیوه ی قبل و بدون توجه به روندها ادامه دهیم.
  • اهداف ، استراتژی محتوای شما را تعیین می کنند.اهداف باید برای همه ی تیم شفاف باشد. اهداف روشن کمک می کند هر یک از اعضای تیم تولید محتوا ودر نهایت تیم کسب و کار بتواند پیشرفت خود را بررسی کند.
  • ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا محتوای خود را ارزیابی کنید.هنگامی که مشخص کردید چه محتوایی اجرا می شود و چه چیزی نه ، می توانید جهت استراتژی محتوای خود را تعیین کنید.
  • انتشار محتوا آخرین گام در توسعه ی یک استراتژی محتوای موثر نیست.شما باید برای تبلیغ محتوای خود در پلتفرم های دیگر استراتژی داشته باشید.
  • محبوب ترین فرمت های محتوا عبارتند از:
  • پست های بلاگ
  • کتاب های الکترونیکی
  • اینفوگرافیک ها
  • پادکست ها
  • ویدئوها

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها