ورود | ثبت نام

کارابیز

30 ایده کار دانشجویی (درآمد بالا و متوسط و دورکار)

زمان مطالعه: 10 دقیقه
30 ایده کار دانشجویی

می‌دونستی فقط با 600/000 تومان می‌تونی به یک مهارت کاربردی مسلط بشی؟

کار کردن در حین تحصیل (کار دانشجویی) در دانشگاه راهی عالی برای شروع حرفه کاری و پوشش هزینه های زندگی است. چنین فرصت های شغلی انعطاف پذیری و ثبات مالی را برای دانشجویان دانشگاهی ارائه می دهند در حالی که همچنان به آنها زمان تمرکز بر تحصیل را می دهند.

برای انتخاب بهترین شغل پاره وقت، باید بدانید که چه گزینه هایی در دسترس است. در این مقاله، ما عواملی را که باید هنگام جستجوی بهترین مشاغل برای دانشجویان دانشگاهی در نظر بگیرید، بررسی می کنیم و فهرستی از فرصت های بالقوه ارائه می دهیم.

نکات مهم برای پیدا کردن کار دانشجویی مناسب

به عنوان یک دانشجوی دانشگاهی، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در هنگام جستجوی فرصت های شغلی به خاطر داشته باشید، و همچنین فهرستی از 30 ایده کار دانشجویی ارائه شده:

انعطاف پذیری

در دانشگاه، کلاس‌های شما معمولا به صورت پراکنده برنامه‌ریزی می‌شوند و برخی روزها زودتر از روزهای دیگر شروع و پایان می‌یابند. علاوه بر این، ممکن است گاهی اوقات قبل از امتحانات به زمان اضافی برای مطالعه نیاز داشته باشید.

به همین دلایل، مهم است شغلی پیدا کنید که ساعات کاری انعطاف پذیر و امکان کار در اطراف برنامه درسی شما را فراهم کند.

استرس

مهم است که شغل شما با تحصیل شما تداخل نداشته باشد. به همین دلیل، بهترین مشاغل برای دانشجویان اغلب مشاغلی با استرس کم هستند که نیازی به ساعات کاری زیاد یا صرف وقت برای بررسی ایمیل خارج از ساعات کاری ندارند.

توسعه مهارت

به احتمال زیاد، هنگام درخواست برای فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، شغل(های) دانشجویی خود را در رزومه خود ذکر خواهید کرد. در صورت امکان، به دنبال موقعیت هایی باشید که به شما امکان می دهد مهارت ها و تجربه ای را که در شغل خود نیاز دارید، کسب کنید.

کار دانشجویی با زمان زیاد و پردرآمد

 

کار دانشجویی

صندوقدار

صندوقداران مسئول دریافت وجوه مشتریان به صورت نقدی، کارت اعتباری یا بدهی، چک یا کوپن و ارائه وجه نقد و رسید هستند. آنها همچنین بازپرداخت و اعتبار صادر می کنند و پول را در ابتدای و انتهای هر شیفت می شمارند.

یک صندوقدار ممکن است در یک فروشگاه مواد غذایی، کتابفروشی، بوتیک، سالن غذاخوری دانشگاه یا هر فروشگاه خرده فروشی دیگری کار کند.

بازاریاب تلفنی

یک بازاریاب تلفنی با مشتریان تماس می گیرد یا تماس های ورودی دریافت می کند و برای محصولات و خدمات سفارش می گیرد.

بازاریابان تلفنی معمولاً مسئول خواندن اسکریپت هایی هستند که توسط تیم های بازاریابی برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه به خرید کالا یا ثبت نام در خدمات به نمایندگی از خرده فروشان و مؤسسات مالی تهیه شده است.

متخصص سئو

یک متخصص سئو وظیفه دارد با بهینه کردن وب‌سایت‌ها، به آن‌ها کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرند.

این کار با تجزیه و تحلیل محتوای نوشتاری وب‌سایت، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و ایجاد تغییرات کوچک در وب‌سایت انجام می‌شود. متخصصان سئو می‌توانند برای یک شرکت واحد کار کنند یا به صورت فریلنس با چندین مشتری همکاری کنند.

دانشجویانی که می‌خواهند در حوزه بازاریابی، رسانه‌های دیجیتال یا طراحی وب‌سایت کار کنند، می‌توانند با پذیرش موقعیت شغلی از راه دور به عنوان متخصص سئو در طول دوران تحصیل خود، تجربه ارزشمندی کسب کنند.

کار کردن در فروش

من شرط می بندم که همه یک فروشگاه دارند که دوست دارند در آن وقت بگذرانند و به اطراف نگاه کنند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است آنها به دنبال یک فروشنده باشند تا به آنها کمک کند.

منشی

یک منشی مسئول استقبال و راهنمایی مشتریان، پاسخ به سوالات مشتریان و ارجاع آنها به سایر کارمندان است. آنها همچنین به تلفن پاسخ می دهند و به وظایف اداری مانند بایگانی و سازماندهی دفتر کمک می کنند. یک منشی ممکن است بازدیدکنندگان را نیز غربالگری کند و نشان های امنیتی صادر کند.

مشاور اقامتی

یک مشاور اقامتی بر فعالیت های یک خوابگاه نظارت می کند و اطمینان می دهد که همه ساکنان آن در امنیت هستند. مسئولیت های آنها شامل اطمینان از رعایت قوانین و مقررات ساختمان توسط ساکنان، ارائه به روز رسانی در مورد سیاست های جدید مسکن و عمل به عنوان رابط بین ساکنان و مقامات مسکن است.

مشاوران اقامتی همچنین از ساکنان جدید استقبال می کنند، آنها را پذیرش می کنند و در صورت لزوم مشاوره ارائه می دهند.

دستیار پژوهشی

دستیاران پژوهشی داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند و مواد لازم را برای پژوهشگران تهیه می کنند. دستیاران پژوهشی ممکن است به ارائه تحقیقات به سازمان های اعطا کننده کمک کنند، مکاتبات پروژه را مدیریت کنند و وظایف اداری را برای رهبران پروژه های تحقیقاتی انجام دهند.

دستیار اداری

ممکن است شرکت‌هایی که به دنبال استخدام دستیاران اداری هستند، به اندازه‌ی رستوران‌ها یا فروشگاه‌ها انعطاف‌پذیر نباشند، اما محیطی اداری و حرفه‌ای را فراهم می‌کنند که هنگام ورود دانشجویان به بازار کار، به آن‌ها مزیتی واقعی می‌دهد.

این باعث می‌شود تا شغل دستیار اداری گزینه‌ی مناسبی به‌عنوان ایده کار دانشجویی برای افرادی باشد که به مشاغلی علاقه‌مندند که در آن‌ها به مهارت‌های اداری، مانند حساب‌داری، مدیریت اداره و منابع انسانی نیاز است.

صندوقدار بانک

یک صندوقدار بانک در یک بانک کار می کند و مسئول تراکنش های نقدی و چک مانند برداشت، سپرده، انتقال، حواله پول و موارد دیگر است. وظایف آنها شامل جمع آوری پول نقد از مشتریان، پر کردن اسناد، حل هرگونه مشکل مشتری و تأیید اطلاعات ارائه شده در پیشخوان است.


کار دانشجویی با زمان متوسط و درآمد متوسط

 

کار دانشجویی

کارآموز در یک شرکت

بسیاری از شرکت ها موقعیت های شغلی را به طور ویژه برای دانشجویان ارائه می دهند. این موقعیت ها به دانشجویان امکان می دهد تا قبل از ورود به دنیای حرفه ای پس از دانشگاه، مقداری تجربه کاری کسب کنند. با کمی شانس، ممکن است بتوانید بعد از فارغ التحصیلی به کار در شرکت ادامه دهید.

حتی اگر نتوانید بعد از فارغ التحصیلی در همان شرکت به کار ادامه دهید، حداقل این فرصت را خواهید داشت که مهارت هایی را کسب کنید که شما را برای موقعیت های شغلی آینده توانمندتر می کند.

معلم خصوصی

یک معلم خصوصی به خانه دانش آموز، مدرسه، کتابخانه یا مکان های دیگر می رود تا به او در بهبود عملکرد تحصیلی کمک کند.

معلمان خصوصی ممکن است دروس را برگزار کنند، به تکالیف کمک کنند و به دانش آموزان برای آماده شدن برای امتحانات آینده کمک کنند. آنها همچنین ممکن است از طریق تماس های ویدیویی به صورت مجازی با دانش آموزان کار کنند.

نویسندگی پروژه ای

این شغل یکی از پردرآمدترین شغل های دورکاری در حال حاضر است. این موقعیت شغلی از شما می خواهد که در مورد موضوعات خاصی برای وب سایت ها، وبلاگ ها و غیره بنویسید.

بهترین بخش این است که می توانید به طور همزمان برای کارفرمایان مختلف بنویسید. اگر مقالات عالی را به موقع تحویل دهید، کارهای ثابتی از وبلاگ نویسان و صاحبان وب سایت دریافت خواهید کرد.

طراح وب سایت

طراحی وب یک شغل پردرآمد و پرطرفدار است. طراحان وب مسئول طراحی و ساخت وب سایت ها هستند و از دانش خود در مورد زبان های برنامه نویسی و ابزارهای طراحی برای ایجاد وب سایت هایی استفاده می کنند که هم از نظر بصری جذاب و هم از نظر عملکردی کارآمد باشند.

طراحی وب یک شغل چالش برانگیز اما بسیار ثمربخش است. اگر به طراحی و فناوری علاقه دارید، طراحی وب ممکن است کار دانشجویی مناسب برای شما باشد.

تدوینگری

مانند بسیاری از موقعیت های فریلنس، این نقشی است که به احتمال زیاد به شما آزادی کار از خانه و ساختن برنامه کاری خود را می دهد. این شغل عالی برای هر دانشجوی کالج است که عاشق فیلم، رایانه شخصی و مهارت در پلتفرم های ویرایش ویدیوی ضروری (مانند Adobe Premiere Pro) است.این موقعیت شغلی از جمله مناسب ترین موقعیت ها برای کار دانشجویی است.

نماینده خدمات مشتری

این شغل تنها نیاز دارد که با مشتریان صحبت کنید، مشکلات آنها را تجزیه و تحلیل کنید و راه حل هایی برای مشکلات آنها ارائه دهید. البته، برای این کار نیاز به مطالعه زیاد در مورد سیاست های شرکت است، اما این خیلی هم سخت نیست.

اکثر شرکت ها قبل از اینکه شما به عنوان نماینده خدمات مشتری شروع به کار کنید، آموزش در حین کار را ارائه می دهند تا به شما کمک کند تا سیاست های داخلی آنها را درک کنید.

متخصص پشتیبانی فناوری اطلاعات

یک موقعیت دستیار فناوری اطلاعات، که برای دانشجویان علاقه مند به علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات یا موضوعات مرتبط عالی است، به دانش آموزان اجازه می دهد تا مهارت های خود را آزمایش کنند و قبل از فارغ التحصیلی تجربه کسب کنند.

مسئولیت ها شامل رسیدگی به نگرانی های کاربران، به روز رسانی نرم افزار و برنامه ها و نصب سخت افزار جدید است.

فروشنده معرف

یک فروشنده معرف بر تمام وظایف فروش نظارت می کند، از خوشامدگویی به مشتریان گرفته تا کمک به مشتریان، پاسخ به سوالات، ارائه گزینه ها و ارائه اطلاعات محصول. آنها همچنین مسئول ذخیره سازی، سازماندهی و کمک به نمایش محصولات هستند.

بارمن / گارسون

شغل بارمن/گارسون به طور کامل برای دانشجویانی که به دنبال کسب درآمد کمی برای خود در اوقات فراغت هستند مناسب است. می توانید بعد از مدرسه در طول ترم یا تمام روز در تعطیلات کار کنید.

این شغل به طور معمول ساعتی پرداخت می شود و می تواند توسط دانشجویان مرد و زن انجام شود، بنابراین می توانید زمانی که آزاد هستید کار کنید و همچنان در کلاس ها شرکت کنید.

کمک کتابداری

کمک کتابداری می تواند شغل جذابی برای دوستداران کتاب باشد. شما می توانید در اطراف کتاب ها در کتابخانه باشید و دسترسی نامحدود به آنها داشته باشید و همچنان برای آن حقوق دریافت کنید.

به عنوان یک کمک کتابدار، ممکن است وظایف شما شامل اطمینان از چیدمان و ایمنی مناسب کتاب ها باشد. اما این خیلی سخت نیست. اطلاعات ‌گیرندگان را پیگیری کنید و کارتان تمام است.

کار دانشجویی پاره وقت و با درآمد کم

 

کار دانشجویی

مدیریت رسانه های اجتماعی

این شغل را یکی از بهترین مشاغل پاره وقت برای دانشجویان نسل Z در نظر بگیرید. علاوه بر رسیدگی به صفحات رسانه های اجتماعی که به خودی خود سرگرم کننده است، فرصت دورکاری را خواهید داشت و می توانید ساعات کاری خود را ایجاد کنید.

این شغل شامل رسیدگی به صفحات رسانه های اجتماعی برای برندها یا افراد است و می توان آن را از خوابگاه دانشگاه خود انجام داد.

سفیر برند

امروزه بسیاری از برندها و تولیدکنندگان محصولات به دنبال گسترش دامنه نفوذ خود هستند. یکی از راه‌هایی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، استخدام سفیران مشهوری است که می‌توانند برندها را به مخاطبان خود معرفی کنند.

اگر در دانشگاه مشهور هستید یا دنبال کنندگان زیادی در رسانه های اجتماعی دارید، این فرصتی هیجان انگیز برای شماست.

یک برند می تواند شما را استخدام کند تا اطلاعات مربوط به محصولات خود را با جامعه خود به صورت آنلاین و آفلاین به اشتراک بگذارید، در حالی که مخاطب و اطلاعاتی را برای برند ایجاد می کنید.

ترویج کننده

اگر دوست دارید با مردم صحبت کنید و مشکلی با نزدیک شدن به آنها ندارید، ممکن است شغل به عنوان یک ترویج کننده را در نظر بگیرید.

بسیاری از ابتکارات نیز ترویج کنندگان را برای مدت محدود استخدام می کنند، که اگر به دنبال شغلی محدود به زمان تعطیلات ترم خود هستید، گزینه مناسبی است.

کپی رایتر

کپی رایترها مسئول نوشتن متون متقاعدکننده و جذاب برای اهداف مختلفی مانند تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی هستند.

آنها از دانش خود در مورد زبان و روانشناسی انسان برای ایجاد متونی استفاده می کنند که با مخاطبان هدف خود طنین انداز باشد و آنها را به اقدام ترغیب کند.

اگر نویسنده خوبی هستید و ذهن خلاقی دارید، کپی رایتینگ ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

عکاس

یک عکاس از تجهیزات عکاسی برای گرفتن عکس و ضبط ویدیو از افراد، رویدادها یا صحنه‌ها برای اهداف هنری یا تجاری استفاده می‌کند. افراد و شرکت‌ها نیز آن‌ها را برای جلسات عکاسی و سایر خدمات مرتبط با رسانه استخدام می‌کنند.

رونویسی کننده

یک رونویسی کننده به گفتارها یا مکالمات زنده یا ضبط شده گوش می دهد و آنها را به متن قابل خواندن با ساختار، املا و گرامر صحیح رونویسی می کند.

رونویسی کنندگان ممکن است مستقیماً توسط یک شرکت استخدام شوند یا به عنوان بخشی از یک سرویس رونویسی برای چندین مشتری کار کنند.

مترجم

این ایده کار دانشجویی برای دانشجویانی که به ۲ زبان مسلط‌اند، گزینه‌ی مناسبی است. به طور معمول، مترجمان متن نوشته‌شده‌ای را ترجمه می‌کنند و می‌توانند با بسیاری از شرکت‌ها و مشتریان به صورت دورکاری همکاری کنند.

مفسران اغلب باید حضوری در مکان‌های مختلف از جمله مدارس، دادگاه‌ها و تأسیسات پزشکی کار کنند. هر دو شغل زمان‌بندی نیمه‌وقت و انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهند که به‌خصوص برای دانشجویان زبان و زبان‌شناسی مناسب‌اند.

دستیار مجازی

پاسخ قرن ۲۱ برای مشکل دستیار شخصی، «دستیار مجازی» است. دستیاری چابک که به متخصصان پر‌مشغله در انجام وظایف روزانه، برنامه ریزی و زمان‌بندی، تنظیم ملاقات‌ها، فناوری اطلاعات، تحقیقات و مواردی از این قبیل کمک می‌کند.

دستیار مجازی یک ایده کار دانشجویی مناسب دانشجویان منظم، آشنا با کامپیوتر و ترجیحا دارای سابقه‌ی کاری مدیریت است. برای شیرین کردن معامله، باید بگویم که می‌توان همه‌ی کار‌ها را از راه دور و در برخی موارد، در هر زمانی از روز انجام داد.

برنامه نویسی

برنامه نویسی کامپیوتر یک شغل عالی برای دانشجویان دانشگاهی است زیرا یک زمینه با تقاضای بالا و حقوق و چشم انداز شغلی خوب است.

برنامه نویسان کامپیوتر مسئول نوشتن کدی هستند که رایانه ها و برنامه های نرم افزاری را به کار می اندازد.

آنها از دانش خود در مورد زبان های برنامه نویسی و الگوریتم ها برای حل مشکلات و ایجاد محصولات و خدمات جدید استفاده می کنند.

طراح گرافیک مستقل

اگر به طراحی گرافیک علاقه دارید و به پلتفرم های طراحی ضروری (مانند Adobe Photoshop ) دسترسی دارید، پس به شدت به شما توصیه می کنیم که به عنوان یک طراح گرافیک مستقل به دنبال فرصت های شغلی باشید.

در این ظرفیت، شما قادر خواهید بود علاقه خود به طراحی گرافیک را عمیق تر کنید، شبکه حرفه ای خود را گسترش دهید و مهارت های خلاقانه ای را که می تواند پس از فارغ التحصیلی شغل پایدارتری برای شما به ارمغان بیاورد، تقویت کنید.

رونویسی کنندگان صوتی

امروزه تقاضای زیادی برای رونویسی کنندگان صوتی وجود دارد. در این نقش، شما فایل‌های صوتی مانند پادکست‌ها، ویدیوها یا مصاحبه‌های تلفنی را به اسناد قابل خواندن تبدیل خواهید کرد.

این کار بسته به مشتری و پیچیدگی فایل صوتی می تواند درآمد خوبی داشته باشد. ممکن است به صورت ساعتی یا در برخی موارد به ازای هر کلمه به شما پرداخت شود.

بلاگر

وبلاگ نویسان محتوا را برای یک مخاطب هدف در وب سایت های خود ایجاد، ویرایش، مدیریت و تبلیغ می کنند. معمولاً این محتوا می تواند شامل طیف گسترده ای از موضوعات باشد یا بر روی یک طاقچه خاص تمرکز کند.

آنها همچنین ترافیک وب سایت های خود را تنظیم می کنند، تحقیقات انجام می دهند، ایده ها را ارائه می دهند و محصولات را به خوانندگان خود بازاریابی می کنند.

تستر اپلیکیشن

یک تستر اپلیکیشن تست های دستی و خودکار را روی یک نرم افزار انجام می دهد تا اطمینان حاصل کند که دقیقا همانطور که باید کار می کند.

این امر شامل تجزیه و تحلیل موارد استفاده و اجرای تست ها برای اعتبارسنجی آنها می شود. یک تستر اپلیکیشن همچنین مسئول کشف هرگونه اشکال و خطا، مستندسازی آنها و ارائه بازخورد به تیم توسعه است.

راهنمای گردشگری

این یک کار آسان دیگر است. به عنوان یک دانشجو، می توانید در بخش امور دانشجویی مدرسه خود یا به طور مستقل کار کنید تا به دانشجویان جدید و آینده نگر معرفی شوید.

همچنین می توانید با یک مرکز گردشگری محلی کار کنید تا به گردشگران معرفی شوید. با این حال، برای موفقیت در این شغل، باید اطلاعات زیادی در مورد دانشگاه یا مراکز گردشگری محلی خود داشته باشید.

بلاگ‌نویسی و تولید محتوا

بلاگ‌نویسی یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد به عنوان یک دانشجو است. دانشجویان می‌توانند با مطالعه و تفکر و کار و مهارت نوشتن، صلاحیت لازم جهت بلاگ‌نویسی را کسب کنند و با نوشتن بلاگ‌های مرتبط با حوزه تحصیلشان به کسب درآمد برسند.

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها