ورود | ثبت نام

کارابیز

طراحی وبسایت و انواع آن چیست؟+بازار کار طراحی سایت

زمان مطالعه: 12 دقیقه
طراحی وبسایت چیست؟-انواع طراحی وبسایت_بازار کار طراحی وبسایت

می‌دونستی فقط با 500/000 تومان می‌تونی به یک مهارت کاربردی مسلط بشی؟

داشتن وب سایت برای هر کسب و کار انقدر منطقی و الزامی است که شاید بتوان گفت تعداد سایت های کاری در حال حاضر از تعداد دفاتر کار بیشتر است.چه بسیار کسب و کارها و استارتاپهایی که دفتر کار ندارند مثلا در فضای کار اشتراکی فعال اند اما طراحی وبسایت خود را راه اندازی کرده اند چون می دانند بقای کسب و کار بدون ارتباط با مشتریان بالقوه و بالفعل، شرکت های همکار و … امکان پذیر نیست و داشتن وب سایت یعنی ارتباط با دنیا.

تا چندسال پیش افراد در جلسات کاری با شرکت های همکار یا در مواجه شدن با مشتریان جدید برای آنکه راه ارتباطی در اختیار طرف مقابل بگذارند از کارت ویزیت استفاده می کردند که اطلاعاتی مثل نام،زمینه فعالیت،سمت دارنده کارت،تلفن و فکس را داشت.

در حال حاضر هنوز هم کارت های ویزیت استفاده می شوند اما وقتی کسب وکار شما از یه حدی گسترده تر می شود اگر در کارت ویزیت خود آدرس وبسایت نداشته باشید احتمالا طرف مقابل فکر می کند شما از بازماندگان اصحاب کهف هستید و چند سالی است از تغییرات دنیای کسب و کار در اطراف خود بی خبرید.

اینترنت از نان شب واجب تر است!!!

نویسندگان داستان های علمی-تخیلی حتی در خلاقانه ترین داستان های خود تصور نمی کردند روزی اینترنت به گونه ای که امروزه هست برای تبادل اطلاعات،انجام کارهای روزمره،کسب و کارها و تجارت،آموزش و … در سراسر دنیا بوجود آید.

اگر امروز آب منزل یا محل کار شما قطع شود ناراحت می شوید اما می توانید آب معدنی تهیه کنید و به فعالیتهای خود ادامه دهید اما اگر یک روز اینترنت نداشته باشید همه کارهایتان روی زمین می ماند.کسب و کارهای آن لاین نمی توانند خدمات دهند ومتضرر می شوند.

پرداخت های خود را نمی توانید انجام دهید،کلاس آن لاین امروز را از دست می دهید و اینها تنها بخشی از مشکلات شماست در بعد بزرگتر واقعیت این است که در یک روز بدون اینترنت کشور دچار بحران های جبران ناپذیر می شود.

اینترنت، این اختراع به اندازه اکسیژن مهم کی و چطور بوجود آمد؟ در دهه 1960 ارتش آمریکا مشغول انجام یک سری تحقیقات بر روی روش هایی بود که مقام های آمریکایی با استفاده از آنها بتوانند در مورد عواقب حملات اتمی مذاکره کنند،راه حل پیشنهادی این بود که از مذاکرات مستقیم به صورت شبکه ای استفاده شود و این بدان معنا بود که اطلاعات از جایی به جای دیگر منتقل می شد حتی اگر بخش های خاصی از شبکه از کار افتاده باشند.

با اینکه این پروژه توسط پنتاگون پذیرفته نشد،اما ساختار آن به قوت خود باقی ماند و سرانجام شبکه ای بوجود آمد که چندین دانشگاه آمریکایی را به یکدیگر متصل می کرد.

در دهه بعد این شبکه نوپا جهانی شد و کم کم جای خود را در میان عموم باز کرد.در سال 1980 واژه اینترنت بوجود آمد که اعلام کننده پیدایش پروتکل

Transmission Control (Protocol/Internet Protocol(TCP/IP)

نیز بود. این پروتکل،نرم افزار شبکه ای بود که تبادل اطلاعات بین کامپیوترها را در سیستم های مختلف امکان پذیرمی کرد.همچنین در دهه 1980 “تیم برزنلی” مشغول کار روی اچ تی ام ال بود.او تلاش می کرد با ایجاد پیوند یک ابرمتن(Hypertext )به یک زبان نشانه گذاری،امکان برقراری ارتباط بین خود و همکارانش را آسان تر کند.

علیرغم گستردگی این تکنولوژی،عامه مردم تا سال 1990 از وجود اینترنت بی اطلاع بودند. در آن زمان از یک سری قوانین ساده،زبانی به نام htmlپدید آمد.

مرورگرها کدهایی را دریافت می کردند و بر آن اساس خروجی مورد نظر را ارائه می دادند که بعدها به یک سری قوانین پیچیده تر و محدودتر تبدیل شد.پیدایش این زبان در کنار امکانات سخت افزاری ارزان قیمت و مرورگرهای کاربردی مانند Mosaic  و همچنین توسعه تکنولوژی ارتباطات باعث شد که انقلابی در این زمینه پدید آید که آثار آن تاکنون ادامه داشته است.

در ابتدا فقط ارگان های بزرگ تجاری سراغ این تکنولوژی جدید رفتند اما پس از مدت کوتاهی هزاران شرکت بر روی شبکه جهانی وب قرار گرفت تا مشتریان شان بتوانند در سراسر جهان به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنند و سپس از آنها به صورت آنلاین خرید کنند.پس از آن کاربران خانگی نیز دست به کار شدند طولی نکشید که معلوم شد یادگیری طراحی وب کار دشواری نیست و هرکس می تواند به راحتی از عهده آن برآید.

تمام آنچه مورد نیاز بود یک ویرایشگر متنی،یک سرویس گیرنده FTP و مقداری فضای وب بود. در مدت زمان کوتاهی طراحان شروع به کار کردند و بیشتر از هر چیز علاقه مند به عناصر جدید HTML و برگه های آبشاری CSS شدند.

مدتی طول کشید تا عناصر با مرورگرها منطبق شوند و سرانجام وسیله ای برای ایجاد صفحات بسیار پیشرفته وب وپیوندهای سریعتر وب گردید و باعث شد عموم مردم بتوانند به سایت هایی پیشرفته دسترسی پیدا کنند،بدون اینکه مجبور باشند مدت زیادی برای دانلود صفحات صبر کنند.

برای بسیاری از افرادی که امروزه با اینترنت سروکار دارند باورکردنی نیست که در اواسط دهه 1990 کمتر کسی حتی از وجود اینترنت آگاهی داشت!

هدف شما از طراحی سایت چیست؟

در هر پروژه طراحی سایت،برنامه ریزی و تعیین هدف مهم ترین مسئله است.بنابراین قبل از هر کار در مورد اینکه چرا باید یک سایت بسازید و به چه چیزی می خواهید برسید فکر کنید.شرکت ها و افراد مختلف برای ایجاد یک سایت اهداف کاربردی و تجاری متفاوتی دارند.

یک سایت می تواند شما را با افراد و یا مشتریان دیگر در سراسر جهان مرتبط کند. ممکن است هدف شما از داشتن یک سایت معرفی محصولاتتان یا بازاریابی برای محصولات/خدماتتان باشد. حتی اگر یک سرگرمی خاص دارید با داشتن یک وبسایت می توانید سایر افرادی که علاقه مندی مشابه شما دارند را پیدا کنید از سرگرمی خود پول درآورید و آن را به دیگران معرفی کنید و ترویج دهید.

اگر در کسب و کارتان از بروشور برای معرفی محصولات/خدمات جدیدتان استفاده می کنید خوب است اما باید بدانید که به روز کردن اطلاعات شما در وبسایت تنها چند دقیقه طول می کشد اما به روز کردن بروشورها هزینه و زمان بسیار از شما می گیرد. لازم به یادآوری نیست که با داشتن وبسایت کسب و کار شما بیست و چهارساعته آماده خدمات رسانی به مشتریانی از سراسر جهان است.

پس اگر شما قرار است برای کسی طراحی سایت انجام دهید باید ابتدا نیازهای مخاطب آن سایت را شناسایی کنید اینکه چرا یک کسب و کار می خواهد سایت داشته باشد و از طرح، محتوا و نحوه کارکرد سایت چه انتظاراتی دارند؟

برای این کار با اشخاص مرتبط گفتگو کنید تا جایی که بودجه شما اجازه می دهد بر روی گروه های مختلف مخاطبین سایت تحقیق کنید.البته حواستان باشد لازم نیست همه نظرات را اعمال کنید چون افراد مختلف ممکن است نظرهای ضد و نقیضی داشته باشند اما سعی کنید مطالب مشترک را در نظر بگیرید.

مثلا اگر مخاطبین شما طراحان هستند در نظر داشته باشید که این افراد از مانیتورهایی با دقت تصویر بالا استفاده می کنند و تعداد رنگ هایی که در مانیتور خود می بینند زیاد است بنابراین باید بر اساس آنها طراحی خود را انجام دهید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید مرورگرهایی است که کاربران شما استفاده می کنند.با اینکه استانداردهای وب تا حد زیادی باعث ایجاد سایت های یکپارچه شده است اما هنوز مواردی پیش می آید که مرورگرها مشکل های غیرقابل پیش بینی ایجاد کنند.

پس همیشه توجه داشته باشید که کدامیک از مرورگرها بین کاربران سایتی که شما می خواهید طراحی کنید کاربرد بیشتری دارند و صفحات خود را در اکثر آنها آزمایش کنید. یک وب سایت مفید که می تواند آمار خوبی در مورد مرورگرها در سراسر جهان در اختیار شما قرار دهند عبارت است از: w3school 

توجه داشته باشید آماری که می بینید قطعی نیست اما می تواند نمونه ای مفید باشد که به شما تعداد مرورگرهای مورد استفاده در حال حاضر را نشان دهند.زمانی که از تفاوت های مرورگرهای مختلف آگاهی داشته باشید کار شما “یکبار طراحی،استفاده در همه جا” می شود.

در طراحی سایت برای دیگران نباید نظر خود را به سفارش دهنده تحمیل کنید این کار باعث ایجاد صفحاتی نامناسب،لینک های بدون استفاده برای اکثر کاربران به جز افراد متخصص و طولانی شدن زمان دانلود می شود.

طراح وبسایت_طراح وب سایت

نخستین طراح وبسایت تاریخ چه کسی بود؟

تیم برنزلی (Tim Berners-Lee) بنیانگذار شبکه جهانی وب با ایجاد یک سایت وب در سال 1991 نام خود را به عنوان نخستین طراح وب در تاریخ ثبت کرد.او در نخستین سایت وب خود از ابرمتن و لینکی برای E-Mail استفاده کرد.

در ابتدا سایت ها به وسیله کدهای بسیار ساده ای طراحی می شدند و تنها به صورت متن ارائه می شدند.اما امروزه با پیشرفت های وسیعی که در زمینه وب و اینترنت صورت گرفته می توان از امکانات تصویر،فیلم و سایر جلوه های دیداری و شنیداری در فضای اینترنت بهره برد.

در دنیای طراحی وب سایت ابتدا مرورگرها بسیار ساده بودند و نسخه های اولیه html نیز توانایی طراحان را در طراحی محدود می کردند.به همین دلیل بسیاری از سایت های قدیمی ظاهری ساده داشتند.

وب در ابتدا محل ذخیره اطلاعات بود و بسیاری از سایت ها در 1990 ساده و خسته کننده بودند.همچنین آمار،اسناد و مدارک به ندرت نیاز به ویرایش پیدا می کردند مخاطبین نیز چنین چیزهایی را درخواست نمی کردند.اما وب نیز مانند هر رسانه دیگر خیلی زود تغییر کرد و کم کم راه خود را پیدا کرد.

در طراحی سایت تاکید زیاد روی قابل استفاده بودن(Usability) و در دسترس بودن (Accessibility) سایت ها شده است.برخی طراحان وب سایت معتقدند محتوا باید در اولویت قرار گیرد اما برخی دیگر معتقدند رعایت استانداردهای وب نباید به قیمت کنار گذاشتن طراحی خوب تمام شود.دانستن استانداردهای وب به روزرسانی سایت ها را ساده تر می کند.

اگر علاقه مند هستید طراحی سایت را یاد بگیرید خبر خوب اینکه مدرسه کسب و کار کارابیز دوره آموزشی طراحی سایت از طریق کد نویسی و نیز طراحی سایت از طریق وردپرس را با مدرسان کاربلد و حرفه ای برای شما فراهم کرده است کافی است به سایت مدرسه کسب و کار کارابیز مراجعه کنید.

انواع وبسایت

چند نوع سایت داریم که در ادامه اسم و ویژگی های آنها آمده است هر کدام از آنها محاسن و معایب خود را دارند. هیچ کدام به در نخور و هیچ کدام بی اشکال نیستند شما باید بر اساس نوع کار خود ببینید کدام مدل سایت برای کار شما مناسب است.

  • سایت های استاتیک

از نظر تعامل با کاربر ضعیف تر از سایر انواع سایت ها عمل می کنند که بنا بر نوع استفاده و انگیزه شما برای داشتن سایت مثلا اگر یک کسب و کار فروشگاهی هستید ممکن است تعامل راحت سایت با کاربر برایتان مهم باشد پس این نکته را مد نظر قرار دهید.

این نوع طراحی برای سایت هایی مناسب است که کمتر از پنج صفحه داشته باشند. در ین نوع سایت ها کمترین فضای هاست استفاده می شود.موتورهای جستجو به راحتی آن را ایندکس می کنند.بارگذاری در آن با کمترین سرعت نت هم امکان پذیر است.امنیت سایت های استاتیک بسیار بالاست.

  • سایت های داینامیک یا پویا

این سایت ها تعاملی هستند و بعد از طراحی سایت ورود اطلاعات به آن به دانش چندانی نیاز ندارد. طراحی سایت های داینامیک یا پویا به گونه ای است که برای استفاده از طریق گوشی و تبلت هم مناسبند.در این نوع سایت می توان همزمان از چند ادمین استفاده کرد و به فضای میزبانی بیشتری نیاز دارند.

  • سایت های فلش یا نیمه داینامیک

موتورهای جستجو در بررسی این سایت ها مشکل دارند و تغییر آنها به دانش تخصصی نیاز دارد اما جذابیت بصری بیشتری دارند و طراحی گرافیکی آنها بسیار مهم است.

  • سایت های پورتال

سایت های پورتال بیشتر برای سازمانها مثل دانشگاه ها و مراکز دولتی و خبرگزاری ها استفاده می شوند.

در جدول زیر تفاوت و شباهت انواع سایت ها را می بینیم

 

ویژگی مورد نظر استاتیک داینامیک فلش پورتال
تعامل با کاربر ضعیف خوب
تعداد صفحات محدود نامحدود
از نظر موتورهای جستجو خوب محبوب ضعیف
سرعت بارگذاری سریع سرعت کمتر بسیار پایین
دانش وهزینه لازم برای تغییر هزینه تغییرش بالاست نیاز به دانش فنی چندانی ندارد نیاز به دانش تخصصی دارد
مورد استفاده افراد مشهور، سیاستمداران،

مکانهای دیدنی

و …

دانشگاه ها،سازمانها، مراکز دولتی،

خبرگزاری ها و ….

جذابیت ظاهری زیاد ضعیف
هزینه و زمان طراحی بالا بالا
سایر ویژگی ها امنیت بالا طراحی ساده و سبک

وبسایت ساز ها

وب سایت سازها ابزاری هستند که به شما کمک می کنند برای خودتان یک سایت طراحی کنید بدون داشتن مهارت و دانش حرفه ای.وبسیایتی که طراحی آن برای دسترسی با موبایل و شبکه های اجتماعی هم اکی باشد.

یکی از محبوب ترین سایت سازها ورد پرس است.نمی توان گفت ورد پرس یک نرم افزار معمولی است.بهتر است به آن بگوییم ابزار.وردپرس ابزاری است برای ساخت یک سایت. ولی خودش هم جدا از سایت نیست.

طراحی وبسایت و انواع آن چیست؟+بازار کار طراحی سایت

یعنی مثل فتوشاپ نیست که یک فایل تصویری با آن می سازیم و فایل را بدون نیاز به فتوشاپ استفاده می کنیم.ورود پرس و سایتی که می سازد در واقع یکپارچه هستند. ورود پرس روی کامپیوتر شما قرار نمی گیرد این ابزار روی سرور سایت شما نصب می شود.

جالب است بدانید بسیاری از سایت های مشهور فارسی از جمله وب سایت کسب و کارهای “دیجی کالا” و “اسنپ” و وب سایت “چطور” با نوع سایت های وردپرسی شروع به کار کرده اند.

اجازه بدهید معایب و مزایای سایت سازها را به شما بگوییم تا خودتان تصمیم بگیرید با توجه به شرایط کسب و کار،زمان و بودجه مورد نظرتان آیا استفاده از آن برای شما گزینه مناسبی است یا خیر.

طراحی وبسایت بدون کدنویسی_طراحی با سایت ساز_مزایای سایت ساز

مزایای و معایب سایت سازها(طراحی سایت بدون کدنویسی)

 

  • هزینه پایین

استفاده از سایت سازها نسبت به اینکه طراحی سایت خود را به یک شخص حرفه ای بسپارید هزینه پایین تری دارد.

  • استفاده آسان

کار کردن با سایت سازها آسان است با یک دانش کم و ابتدایی درباره برنامه نویسی می توانید با آن برای خود یک وبسایت طراحی کنید.

  • پشتیبانی فنی

اگر در استفاده از آن به مشکل خوردید و سوالی داشتید سایت سازها تا حدی شما را پشتیبانی می کنند و پاسخ سوال های رایج را می دهند.

  • زمان کوتاه

با مراجعه به سایت سازها می توانید سایت خود را برای همین فردا آماده کنید.

معایب کار با سایت سازها(طراحی سایت بدون کدنویسی):

  • سئوی ضعیف

سایت هایی که سایت سازها فراهم می کنند برای موتورهای جستجو بهینه نمی شوند. بنابراین مخاطبین نمی توانند به راحتی شما را در گوگل پیدا کنند و این یعنی قربانی شدن کسب و کار شما… .

اگه میخواین در مورد سئو و بازاریابی دیجیتال بیشتر بدونین اینجا کلیک کنین

  • بارگذاری کُند

لود شدن صفحات سایت هایی که سایت سازها به شما تحویل می دهند دیر لود می شود و احتمالا مراجعه کنندگان به سایت شما را ناراضی و کلافه خواهد کرد.

  • شخصی سازی نیست

در دنیای رقابتی امروز شخصی سازی بودن سایت بسیار مهم است اگر از سایت سازها استفاده کنید سایت شما مشابه بی نهایت سایت دیگر خواهد بود و نمی توانید یک طراحی منحصربفرد با توجه به نوع محصولات/خدمات خود داشته باشید.

  • تبلیغات اجباری

اگراز سایت سازها استفاده کنید باید تبلیغات اجباری که در صفحه شما هست را بپذیرید که قطعا برای شما و مخاطبینتان خوشایند نخواهد بود.

طراحی سایت از طریق کد نویسی:

 

مزایای طراحی وبسایت با کدنویسی

 

  • مالکیت کامل

وقتی از سایت سازها استفاده می کنید در واقع به طور کامل مالک سایت خود نیستید اما طراحی سایت با کدنویسی مثل این است که زمینی خریده اید و خانه ساخته اید مالکیت این سایت صد درصد برای شماست.

  • شخصی سازی

وقتی سایت خود را از طریق کدنویسی طراحی می کنید می توانید از همه جوانب آن را متمایز طراحی کنید،مطابق با سلیقه و نیاز خودتان.

  • ادغام ها

سفارشی سازی تنها محدود به ظاهر سایت نیست. بلکه می توانید وب سایت خود را با ابزارهای مختلف گوگل از جمله ابزارهای فروش و بازاریابی ادغام کنید.

مزایا و معایب کدنویسی_طراحی وبسایت با کدنویسی

معایب طراحی وب سایت با کدنویسی

  • هزینه بالاتر

اگر برای طراحی سایت از طریق کدنویسی نیاز به استخدام طراح سایت داشته باشید نسبت به استفاده از سایت سازهاهزینه بالاتری دارد.

  • زمان بیشتر

طراحی سایت از طریق کد نویسی نیاز به کسب مهارت دارد پس نسبت به استفاده از سایت سازها زمانبرتر است.

  • به روزرسانی سخت تر

ایجاد تغییرات سایت از طریق کدنویسی نیاز به مهارت دارد و مشکل تر است.

بازار کار طراحان وبسایت

اگر قصد دارید شغل طراحی سایت را انتخاب کنید هم می توانید استخدام شرکت ها شوید و هم اینکه به صورت فریلنسری ومستقل کار کنید.فریلنسر به کسی گفته می شود که خودش مستقیما از مشتریان سفارش کار می گیرد و در منزل به صورت دورکاری و مستقل کار می کند و به سازمان و یا شرکتی وابسته نیست.اگر به صورت فریلنسری کار کنید زمان و مکان کاری شما منعطف است اما ناچارید با ارباب رجوع و مشتری های مختلف مستقیما سروکله بزنید.

اگر برایتان سوال است که آینده شغلی این حرفه چطور است باید به این فکر کنید که برخی شغل ها به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی از بین می روند مثلا شغل مترجمی، در حال حاضر سایت های مختلفی هستند که متون شما را ترجمه می کنند پس ممکن است در چند سال آینده شغل مترجمی از رونق بیفتد اما شغلی مثل طراحی سایت دقیقا برعکس این حالت را دارد یعنی هرچه تکنولوژی ها پیشرفت می کند استفاده از اینترنت و داشتن وب سایت برای افراد،کسب و کارها،سازمانها و ارگان ها ضروری تر می شود.

می توان گفت در حال حاضر اگر به تعداد هر کسب و کار کوچک و متوسط و بزرگ وب سایت وجود ندارد حتما در آینده بقیه آنها که هنوز وب سایت ندارند متوجه خواهند شد که ناگزیرند محصولات و خدمات خود را در دنیای وب معرفی کنند،پس شغل طراحی سایت در جامعه امروز یک نیاز مداوم و رو به رشد است.

درآمد طراحی سایت چقدر است؟ درآمد شما از این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از مهم ترین عوامل، میزان تخصص و مهارت شماست بی شک هرچه متخصص تر باشید و کار با کیفیت تری تحویل دهید می توانید قیمت گذاری بالاتری داشته باشید.

یک راهکار برای اینکه درآمد خود از کار طراحی سایت را بالاتر ببرید این است که گروه یا تیم تشکیل دهید. همه مشاغل رو به تخصصی تر شدن پیش می روند پس اگر گروه داشته باشید می توانید هر کدام از افراد تیم یک بخش از کار را که مهارت بیشتری در آن دارد انجام دهد،سرعت کار بالا می رود پس می توانید تعداد پروژه های بیشتری بگیرید.

برای طراحی سایت تعرفه مشخصی وجود ندارد یک دلیل آن این است که نیاز افراد و مشتریانی که طراحی سایت را سفارش می دهند متفاوت است بنابراین زمان ،انرژی و مهارتی که برای طراحی سایت های مختلف گذاشته می شود متفاوت است مثلا نیاز یک وب سایت فروشگاهی اینترنتی با نیاز یک وب سایت آموزشی متفاوت است که باعث می شود طراح سایت قیمت های مختلفی برای پروژه های گوناگون در نظر بگیرد.

برای اینکه در کار طراحی سایت به درآمد خوبی برسید نیاز دارید برای یادگیری زمان بگذارید و خلاقیت داشته باشید.

جمع بندی

 

  • اگر شما قرار است برای کسی طراحی سایت انجام دهید باید ابتدا نیازهای مخاطب آن سایت را شناسایی کنید اینکه چرا یک کسب و کار می خواهد سایت داشته باشد و از طرح، محتوا و نحوه کارکرد سایت چه انتظاراتی دارند؟
  • چند نوع سایت داریم:

  • سایت های استاتیک
  • سایت های داینامیک یا پویا
  • سایت های فلش یا نیمه داینامیک
  • سایت های پورتال
  • وب سایت سازها ابزاری هستند که به شما کمک می کنند برای خودتان یک سایت طراحی کنید بدون داشتن مهارت و دانش حرفه ای. یکی از محبوب ترین سایت سازها ورد پرس است.
  • مزایای طراحی وبسایت بدون کدنویسی:

  • هزینه پایین:
  • استفاده آسان:
  • پشتیبانی فنی
  • زمان کوتاه
  • معایب طراحی سایت بدون کدنویسی:
  • سئوی ضعیف
  • بارگذاری کند
  • شخصی سازی نیست
  • تبلیغات اجباری
  • مزایای طراحی سایت با کدنویسی:

  • مالکیت کامل
  • شخصی سازی
  • ادغام ها
  • معایب طراحی سایت با کدنویسی:
  • هزینه بالاتر
  • زمان بیشتر
  • به روزرسانی سخت تر
  • اگر قصد دارید شغل طراحی سایت را انتخاب کنید هم می توانید استخدام شرکت ها شوید و هم اینکه به صورت فریلنسری ومستقل کار کنید. شغل طراحی سایت در جامعه امروز یک نیاز مداوم و رو به رشد است. هرچه متخصص تر باشید و کار با کیفیت تری تحویل دهید می توانید قیمت گذاری بالاتری داشته باشید.

برای طراحی سایت تعرفه مشخصی وجود ندارد یک دلیل آن این است که نیاز افراد و مشتریانی که طراحی سایت را سفارش می دهند متفاوت است.

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها