ورود | ثبت نام

کارابیز

دوره آموزشی تفکر طراحی-design thinking

معرفی دوره آموزشی تفکر طراحی-design thinking:

تفکر طراحی ممکنه واژه‌ی ناآشنایی برای خیلی از ما باشه اما مهارتیه که دونستنش، دریچه‌های خیلی جدیدی رو به روی ما باز می‌کنه.

یکی از مهم‌ترین ویژگی افرادی که در شغل و زندگیشون موفق هستن، توانایی بالای حل مسئله‌س. آدمایی که توی هر جمعی باشن، می‌شن مغز متفکر اون جمع چون به خوبی می‌تونن مشکلات رو حل کنن و راهکارهای خلاقانه‌ای طراحی کنن که به ذهن هیچ شخص دیگه‌ای نرسیده!

توی دوره تفکر طراحی یاد می‌گیریم با استفاده از تکنیک‌های مختلف چطور یه مسئله رو به درستی شناسایی کنیم، برای اون مسئله اده‌پردازی کنیم، راه‌حل‌های مناسب رو پیدا کنیم و در نهایت، اون راه‌حل‌ها رو تست کنیم. این مهارت می‌تونه مثل یه سوخت موشک برای موفقیت ما عمل کنه و برگ برنده‌ای باشه که ما رو از دیگران متمایز می‌کنه.

لطفا ثبت نام کنید

جهت مشاهده رایگان جلسه اول این دوره از لینک زیر ثبت نام نمایید

توی این دوره چه مباحثی یاد می‌گیرم؟

  • تفکر طراحی چیه؟
  • توی شرکت‌های بزرگ از تفکر طراحی چه استفاده‌ای می‌شه؟
  • داشتن مهارت تفکر طراحی چطور به من در مسیر موفقیتم کمک می‌کنه؟
  • مسائل پیچیده چه ویژگی‌هایی دارند و چطور باید اونارو حل کنیم؟
  • مسائل شرور یا Wicked Problems چه مسائلی هستند؟
  • سیستم چیه و انواع سیستم‌های Deterministic و Nondeterministic چیه؟
  • ماتریس مسئله-راه‌حل چیه؟
  • تفکر طراحی با بقیه روش‌های فکری ما چه تفاوتی داره؟
  • ساختار مغز و تفکر انسان چجوریه؟
  • در جلسات ایده‌پردازی چه روندی رو طی کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم؟
  • روند رشد محصول در شرکت‌های بزرگ چجوریه؟
  • الگوهای غلط فکری خودمون رو چطور باید بشناسیم؟
  • تفکر واگرا و تفکر همگرا چیه و کجا به دردمون می‌خوره؟
  • جلسه Brainstorm چیه؟
  • مفهوم Double Diamond چیه؟
  • سه فاز کلی تفکر طراحی چیه؟
  • متریالایز کردن به چه معنیه؟
  • چطور بفهمیم آیا یک مسئله رو به درستی تشخیص دادیم یا نه؟
  • وقتی یه سیستمی نقص داره، چطور تشخیص بدیم مشکل اساسی توی کدوم قسمت سیستمه؟
  • Empathize کردن چیه؟
  • نیازها با خواسته‌ها چه تفاوتی دارن و چه کمکی به ما می‌کنن؟
  • هرم نیازهای مازلو چیه؟
  • چطور باید نیازهای دیگران رو تشخیص بدیم؟
  • چطور به کمک Storytelling مسئله رو کشف کنیم؟
  • ابزار Empathy Map چیه و چطور می‌تونیم به کمک این ابزار فکر کنیم؟
  • بعد از پیدا کردن مسئله، چطور اون مسئله رو تعریف کنیم؟
  • چطور Persona مخاطبمون رو تعریف کنیم؟
  • چرا «ایده‌های مسخره» ارزشمندن؟!
  • چطور می‌تونم خلاقیتمو تقویت کنم و ایده‌های جدید خلق کنم؟
  • Post it note چیه؟
  • ابزار Scamper چیه؟
  • ابزار Lotus Blossom  چیه؟
  • points یا نقاط تماس چیه؟
  • کاربرد سفر مشتری یا Customer Journey  چیه؟
  • CTA یا Call To Action  چیه؟
  • تفاوت Manageable Touchpoint و Unmanageable Touchpoint چیه؟
  • مراحل طراحی یک راه‌حل برای فروش بیشتر یک شرکت چیه؟
  • چطور باید سفر مشتری رو طراحی کنیم؟
  • چطور نمودار احساسات مشتری رو رصد کنیم؟
  • Prototype چیه؟
  • تفکر طراحی چیه؟
  • توی شرکت‌های بزرگ از تفکر طراحی چه استفاده‌ای می‌شه؟
  • داشتن مهارت تفکر طراحی چطور به من در مسیر موفقیتم کمک می‌کنه؟
  • مسائل پیچیده چه ویژگی‌هایی دارند و چطور باید اونارو حل کنیم؟
  • مسائل شرور یا Wicked Problems چه مسائلی هستند؟
  • سیستم چیه و انواع سیستم‌های Deterministic و Nondeterministic چیه؟
  • ماتریس مسئله-راه‌حل چیه؟
  • تفکر طراحی با بقیه روش‌های فکری ما چه تفاوتی داره؟
  • ساختار مغز و تفکر انسان چجوریه؟
  • در جلسات ایده‌پردازی چه روندی رو طی کنیم تا به بهترین نتیجه برسیم؟
  • روند رشد محصول در شرکت‌های بزرگ چجوریه؟
  • الگوهای غلط فکری خودمون رو چطور باید بشناسیم؟
  • تفکر واگرا و تفکر همگرا چیه و کجا به دردمون می‌خوره؟
  • جلسه Brainstorm چیه؟
  • مفهوم Double Diamond چیه؟
  • سه فاز کلی تفکر طراحی چیه؟
  • متریالایز کردن به چه معنیه؟
  • چطور بفهمیم آیا یک مسئله رو به درستی تشخیص دادیم یا نه؟
  • وقتی یه سیستمی نقص داره، چطور تشخیص بدیم مشکل اساسی توی کدوم قسمت سیستمه؟
  • Empathize کردن چیه؟
  • نیازها با خواسته‌ها چه تفاوتی دارن و چه کمکی به ما می‌کنن؟
  • هرم نیازهای مازلو چیه؟
  • چطور باید نیازهای دیگران رو تشخیص بدیم؟
  • چطور به کمک Storytelling مسئله رو کشف کنیم؟
  • ابزار Empathy Map چیه و چطور می‌تونیم به کمک این ابزار فکر کنیم؟
  • بعد از پیدا کردن مسئله، چطور اون مسئله رو تعریف کنیم؟
  • چطور Persona مخاطبمون رو تعریف کنیم؟
  • چرا «ایده‌های مسخره» ارزشمندن؟!
  • چطور می‌تونم خلاقیتمو تقویت کنم و ایده‌های جدید خلق کنم؟
  • Post it note چیه؟
  • ابزار Scamper چیه؟
  • ابزار Lotus Blossom  چیه؟
  • points یا نقاط تماس چیه؟
  • کاربرد سفر مشتری یا Customer Journey  چیه؟
  • CTA یا Call To Action  چیه؟
  • تفاوت Manageable Touchpoint و Unmanageable Touchpoint چیه؟
  • مراحل طراحی یک راه‌حل برای فروش بیشتر یک شرکت چیه؟
  • چطور باید سفر مشتری رو طراحی کنیم؟
  • چطور نمودار احساسات مشتری رو رصد کنیم؟
  • Prototype چیه؟

مدرس دوره آموزشی تفکر طراحی-design thinking:

مهران داودی
  • کارشناسی علوم کامپیوتر و کارشناسی‌ ارشد IT
  • بنیانگذار و مدیر عامل ملک‌رادار
  • مشاور ساخت «تیم‌های نرم‌افزاری با کیفیت»
  • معمار ارشد نرم‌افزار در حوزه سیستم‌های large-scale
  • تمرکز اصلی روی ساخت مشاور با شرکت‌هایی مانند هواپیمایی ماهان، بانک کارآفرین، Daric Pay و شرکت‌های خارجی مانند Indiefalcon

این دوره مناسب چه کسانی است؟

  • آیا این دوره برای من هم مفیده؟
  • اگه قصد داری به عنوان یه فرد متخصص یا یه کارآفرین وارد دنیای کسب‌وکار بشی
  • اگه می‌خوای اون کسی باشی که کلید حل مشکلاته
  • اگه دوست داری یه محصول جدید طراحی کنی و می‌خوای مراحل ایده‌پردازی و طراحی یه محصول رو بدونی
  • اگه دوست داری وارد مسیر کارآفرینی بشی و می‌خوای بتونی مشکلات بین اعضای تیمت رو به درستی حل کنی
  • اگه دوست داری مهارتی رو بلد باشی که تورو از دیگران متمایز کنه
  • این دوره برای تو مفیده.

پیش نیاز دوره آموزشی تفکر طراحی-design thinking:

برای شرکت در این دوره نیاز به هیچ پیش‌نیازی نداری.

سرفصل‌های دوره آموزشی تفکر طراحی-design thinking:

  • چرا تفکر طراحی؟ داستان مغز ما
  • کاربرد تفکر طراحی در شرکت‌های بزرگ
  • طبقه‌بندی انواع مسئله‌ها
  • تفاوت مسائل Simple، Complicated و Complex
  • نقش تجربه در توانایی حل مسئله
  • تعریف موفقیت
  • مسائل شرور یا Wicked Problems
  • انواع سیستم‌های Deterministic و Nondeterministic
  • پیچیدگی‌های مسائل انسان‌محور
  • ماتریس مسئله-راه‌حل
  • طرح مثال و تمرین
  • مراحل تفکر طراحی
  • تفکر طراحی چیه؟
  • ساختار مغز و تفکر انسان
  • تفاوت شیوه تفکر طراحی با دیگر شیوه‌های تفکر
  • روند رشد محصول در شرکت‌های بزرگ
  • الگوسازی مغر
  • طرز تفکر همگرا و واگرا
  • روند جلسات ایده‌پردازی
  • جلسات Brain Storm
  • مفهوم Double Diamond
  • مرحله اکتشاف مسئله
  • سه فاز کلی تفکر طراحی
  • فرایند تفکر طراحی
  • متریالایز کردن
  • تشخیص درست مسئله
  • فهمیدن مسئله
  • Empathize
  • تفاوت «نیاز» و «خواسته»
  • تشخیص نیاز افراد بر اساس خواسته‌های آن‌ها
  • هرم نیازهای مازلو
  • تشخیص نیاز افراد به کمک مصاحبه
  • پیدا کردن ریشه‌ای علت یک مشکل
  • حل مسئله به کمک storytelling
  • مرحله تعریف مسئله
  • فکر کردن به کمک ابزار Empathy Map
  • تعریف مسئله
  • نگاه کردن به نیازهای افراد از زوایای مختلف+ تکنیک‌ها
  • نردبان What_How
  • ویژگی‌های یک مسئله خوب
  • تعریف Persona
  • انتخاب ویژگی‌های پرسونا بر اساس تعریف مسئله
  • ارزش ایده‌های مسخره!
  • مرحله توسعه راه‌حل
  • ایده‌پردازی برای راه‌حل
  • روش‌های خلق ایده
  • طوفان فکری
  • Post It Note
  • ابزار Scamper
  • ابزار Lotus Blossom
  • یک فرایند واگرا با هدف رسیدن به راه‌حل‌های مختلف
  • مرحله طراحی راه‌ حل و تست
  • Touch Points یا نقاط تماس
  • Customer Journey یا سفر مشتری
  • چطور در هر مرحله از سفر مشتری، محصولمان را بفروشیم؟
  • CTA یا Call To Action
  • Manageable Touchpoint و Unmanageable Touchpoint
  • مثالی کامل از طراحی یک راه‌حل برای فروش بیشتر یک استارتاپ
  • MVP یا کمینه محصول
  • فزایند غیرخطی تفکر طراحی
  • مرحله تست و انواع آن
  • ساخت یک محصول متفاوت از محصولات موجود
  • چرا تفکر طراحی؟ داستان مغز ما
  • کاربرد تفکر طراحی در شرکت‌های بزرگ
  • طبقه‌بندی انواع مسئله‌ها
  • تفاوت مسائل Simple، Complicated و Complex
  • نقش تجربه در توانایی حل مسئله
  • تعریف موفقیت
  • مسائل شرور یا Wicked Problems
  • انواع سیستم‌های Deterministic و Nondeterministic
  • پیچیدگی‌های مسائل انسان‌محور
  • ماتریس مسئله-راه‌حل
  • طرح مثال و تمرین
  • مراحل تفکر طراحی
  • تفکر طراحی چیه؟
  • ساختار مغز و تفکر انسان
  • تفاوت شیوه تفکر طراحی با دیگر شیوه‌های تفکر
  • روند رشد محصول در شرکت‌های بزرگ
  • الگوسازی مغر
  • طرز تفکر همگرا و واگرا
  • روند جلسات ایده‌پردازی
  • جلسات Brain Storm
  • مفهوم Double Diamond
  • مرحله اکتشاف مسئله
  • سه فاز کلی تفکر طراحی
  • فرایند تفکر طراحی
  • متریالایز کردن
  • تشخیص درست مسئله
  • فهمیدن مسئله
  • Empathize
  • تفاوت «نیاز» و «خواسته»
  • تشخیص نیاز افراد بر اساس خواسته‌های آن‌ها
  • هرم نیازهای مازلو
  • تشخیص نیاز افراد به کمک مصاحبه
  • پیدا کردن ریشه‌ای علت یک مشکل
  • حل مسئله به کمک storytelling
  • مرحله تعریف مسئله
  • فکر کردن به کمک ابزار Empathy Map
  • تعریف مسئله
  • نگاه کردن به نیازهای افراد از زوایای مختلف+ تکنیک‌ها
  • نردبان What_How
  • ویژگی‌های یک مسئله خوب
  • تعریف Persona
  • انتخاب ویژگی‌های پرسونا بر اساس تعریف مسئله
  • ارزش ایده‌های مسخره!
  • مرحله توسعه راه‌حل
  • ایده‌پردازی برای راه‌حل
  • روش‌های خلق ایده
  • طوفان فکری
  • Post It Note
  • ابزار Scamper
  • ابزار Lotus Blossom
  • یک فرایند واگرا با هدف رسیدن به راه‌حل‌های مختلف
  • مرحله طراحی راه‌ حل و تست
  • Touch Points یا نقاط تماس
  • Customer Journey یا سفر مشتری
  • چطور در هر مرحله از سفر مشتری، محصولمان را بفروشیم؟
  • CTA یا Call To Action
  • Manageable Touchpoint و Unmanageable Touchpoint
  • مثالی کامل از طراحی یک راه‌حل برای فروش بیشتر یک استارتاپ
  • MVP یا کمینه محصول
  • فزایند غیرخطی تفکر طراحی
  • مرحله تست و انواع آن
  • ساخت یک محصول متفاوت از محصولات موجود

تعداد جلسات: 6 جلسه

استاد: مهران داودی

مدت زمان آموزش:6 ساعت

قیمت دوره : 600 هزار تومان

منتخب درس های استارت بــــاکس

استارت بــــاکس

استارت باکس کارابیز فاصله تو رو تا کار جدیدت، رسونده به ۹۰ ساعت، توی این دوره مهارت هایی رو یاد میگیری که باهاشون می تونی مسیر شغلی بهتری پیدا کنی یا خودت وارد دنیای کارآفرینی بشی. استارت باکس کارابیز، ۱۵ درس از دنیای کسب و کار، دنیای کارآفرینی و مهارت های نرمه. ۱۳ تا درس رو برات انتخاب کردیم، ۲ تا درس رو هم تو از بین درسهای اختیاری برمیداری. محتوای استارت باکس ۱۸۰ روز در اختیار شماست تا بتونید این درسها رو ببینید و یاد بگیرید. برای راحتی شما، ما ۱۵ درس رو به سه استپ ۵ تایی دسته بندی کردیم. پیشنهاد میدیم هر هفته ۱ ساعت از درس های اون استپ رو تماشا کنید.