ورود | ثبت نام

کارابیز

هنر رزومه نویسی:21 نکته طلایی در نوشتن رزومه حرفه ای|کارابیز

زمان مطالعه: 13 دقیقه
آموزش رزومه نویسی-رزومه نویسی-نوشتن رزومه کاری

می‌دونستی فقط با 600/000 تومان می‌تونی به یک مهارت کاربردی مسلط بشی؟

رزومه هویت حرفه ای ما را با گفتن مهارت ها،دستاوردها، تجربه های کاری و تحصیلات به استخدام کننده منتقل می کند. حالا اینکه چگونه از خود و توانمندی هایمان بگوییم که بتوانیم کارفرمای احتمالی را متقاعد کنیم که بهترین گزینه برای گرفتن شغل مدنظر هستیم اهمیت نوشتن رزومه را بالا می برد.

به یاد داشته باشید که رزومه شما همه آن چیزی است که استخدام کننده از شما در دست دارد.اگر مطلب رزومه شما نتواند سریع توجه او را جلب کند رزومه رد می شود و فرد دیگری برای مصاحبه دعوت خواهد شد.در این مقاله باید ها و نبایدهای رزومه نویسی را برایتان آورده ایم تا بهترین رزومه ممکن را برای خودتان تهیه کنید.

اینکه در یک یا حداکثر دو صفحه بتوانید همه مهارت ها و توانایی های حرفه ای تان را معرفی کنید به نحوی که کارفرما برای ملاقات و مصاحبه با شما ترغیب شود اگر هنر نباشد پس چه نامی می توان روی آن گذاشت؟ رزومه نویسی یک هنر است.

رزومه یک شناسنامه کاری و تحصیلی است که بری ارزیابی صحت دانش،مهارت و سوابق هر جویای کار در رشته های مختلف به کارفرما ارائه می شود.اوهم برای مطالعه هر رزومه بین سی ثانیه تا یک دقیقه وقت صرف می کند بنابراین باید آن قدر کوتاه و مفید بنویسید که علاوه بر بیان دقیق و صحیح مطالب و مدارک در عین حال توانایی های شما هم در آن مشخص شود.

مراحل نوشتن یک رزومه حرفه ای:

روزمه ی حرفه ای

گام نخست: درباره خود بیندیشید و بنویسید:

چه مهارت هایی دارید چه کارهایی را تجربه کرده اید از چه سطحی از دانش در رشته خود برخوردارید؟ به سابقه تان بیندیشید و همه را بنویسید. سپس به این اطلاعات نظم دهید.

گام دوم:همه چی به نوبت!

شما حجم گسترده ای از اطلاعات درباره علاقه مندی ها، سوابق تحصیلی،دوره های آموزشی،کارهای پاره وقت و تمام وقت،پروژه هایی که در آنها مشارکت داشتید و … در دست دارید. حال هر چیزی باید در جای خودش قرار بگیرد. رزومه باید شفاف،مختصر و کامل باشد. این ترتیب بری اطلاعات رزومه پیشنهاد می شود:

  • اطلاعات شخصی
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • مهارت ها
  • افتخارات
  • عضویت در انجمن ها و گروه های حرفه ای
  • آثار و انتشارات
  • علایق جانبی

مشخصات فردی:

این قسمت فقط یک توصیف کوتاه از وضعیت و شرایط کنونی و محل جغرفیایی شماست در این بخش راه های ارتباطی خود را به کارفرما می دهید. اطلاعاتی شامل نام و نام خانوادگی،نشانی، شماره تماس،ایمیل،تاریخ تولد،وضعیت تاهل و نظام وظیفه از جمله اطلاعات این بخش هستند.

تحصیلات و توانایی های علمی:

شما باید در این مرحله بالاترین مدرک تحصیلی و مدارج عالی خود را با ذکر نام دانشگاه و محل اخذ مدرک درج کنید.

طبعا هرچه سطح دانش ومهارت شما بالاتر باشد احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می کند.

اگر موضوع پروژه یا پایان نامه شما با شغل درخواستی مرتبط است آن را قید کنید.

سوابق شغلی:

مهم ترین بخش رزومه کاری مربوط به سوابق و مهارت های اجرایی شما است. در واقع تفاوت ها و ویژگی های هر فرد در این بخش مشخص می شود. بر اساس اولویت های کاری و سالهای احراز پست های مختلف باید هر کدام مطابق با همان سال در رزومه نوشته شود. مهم ترین سمت ها را ذکر کنید.به ترتیب سمت و عنوان شغلی،نام شرکت، موسسه یا محل کار،تاریخ شروع و اتمام همکاری را بنویسید.

مهارتها و توانایی ها:

هر مهارتی امتیازی است برای موفقیت و متفاوت نشان دادن توانایی های شما.این بخش مربوط به توانایی ها و آموخته های شماست که در دوران تحصیل یا قبل و بعد از دانشگاه کسب کرده اید.مهارت هایی مثل گذراندن دوره های مختلف آموزشی یا هر چیزی که به اشتغال شما کمک کند.این بخش مزیت ها و استعدادهای شما را در برابر دیگران نشان خواهد داد.

نرم افزارهایی که می شناسید یا با آنها کار کرده اید،زبان های دیگری که آموخته اید و … می توانند از مهارت ها وتوانایی های شما باشند. آنها را نام ببرید و میزان آشنایی و میزان تسلط تان را درباره هر کدام بنویسید.

افتخارات:

در این بخش متناسب با استعدادها و توانایی هایی که دارید، از افتخارات و رتبه های علمی و تحصیلی خود بگویید. چنین ویژگی هایی جزء امتیازات برتر شما نسبت به متقاضیان دیگر محسوب می شود.

انتشارات و مقالات:

فهرست کتابها و مقالاتی را که منتشر یا در همایش ها و کنفرانس ها عرضه کردید را به همراه زمان انتشار در این بخش بنویسید.

دوره ها و آموزش های تخصصی :

اگر افزون بر تحصیلات دانشگاهی، دوره ها و آموزش های دیگری گذرانده اید هم در این بخش بنویسید. توجه کنید که تخصص های مرتبط با شغل درخواستی را در اولویت قرار دهید.

نکات طلایی رزومه نویسی-

 

21 نکته طلایی در نوشتن رزومه حرفه ای:

خودتان را به جای افرادی بگذارید که قرار است رزومه های ارسالی را بررسی کنند، باید در زمان کوتاهی کوهی از رزومه را خوانده و تصمیم گیری کنند.تحقیقات نشان می دهند که یک مدیر به طور متوسط فقط یک دقیقه برای بررسی هر رزومه وقت می گذارد.

بعضی از شرکت های بزرگ بررسی رزومه ها را توسط نرم افزارها انجام می دهند پس احتمالا زمان بررسی هر رزومه برای آنها از این هم کمتر است.پس خیلی حیاتی است که بدانیم چه چیزی هایی در رزومه برای آنها جلب توجه می کند و چه چیزهایی باعث می شود که یک رزومه کنار گذاشته شود.

  • قصه تعریف نکنید:

بسیاری از متقاضیان در چندین صفحه،به طور جامع و کامل همه تجربیات خود را ردیف می کنند به امید این که استخدام کننده را تحت تاثیر قرار دهند.اگر می خواهید که رزومه شما مورد توجه واقع شود،فقط به تجربه ها و تخصص هایی اشاره کنید که مورد نیاز شرکت استخدام کننده برای آن شغل به خصوص است.

  • درهم و برهم ننویسید:

یکی از بهترین راه ها برای خارج شدن از فهرست استخدامی های احتمالی، نوشتن یک رزومه درهم و برهم و بی نظم و ترتیب است. روش مناسب این است که به طور مختصر به نام و موقعیت فعلی تان اشاره کنید. بعد به تجربه هایی که در زمینه مورد نیاز شرکت است بپردازید.اگر قبلا تجربه کاری در همین زمینه داشتید، تاریخ شروع و خاتمه کار را حتما ذکر کنید و جلوی مسئولیت ها و موفقیت های تان از بولت استفاده کنید.

  • عکس نگذارید:

معمولا استخدام کنندگان تمایلی ندارند که عکس شما و یا هیچ عکس دیگری را در رزومه ببینند.چرا باید بخشی از آن چند ثانیه را به دیدن عکس شما اختصاص بدهند؟در دنیای امروز با وجود شبکه های اجتماعی، عکس شما خیلی جاها پیدا می شود و اگر نیازی باشد می توانند آن را روی صفحت شبکه های اجتماعی تان پیدا کنند.

  • مبهم و سربسته ننویسید:

نوشتن در مورد اهداف مبهم و موقعیت هایی که روشن نیستند می تواند عدم استخدام شما را تضمین کند. یکی از جملات مشهور در این مورد که در رزومه ها استفاده می شود این است:”به دنبال موقعیت های چالش برانگیز که امکان رشد حرفه ای را می دهد.” به جای این جملات مبهم، تمرکزتان را روی مهارت ها و تجربیات خودتان که به درد همین شغل می خورد بگذارید.

شرح مربوط به شغل را دوباره و دوباره بخوانید تا مطمئن شوید که آنچه آنها می خواهند با آنچه شما ارائه می دهید انطباق دارد.

  • جزئیات شخصی را ننویسید:

این که شما کدام ورزش را دوست دارید و برای تفریح کجا می روید و … چه ارتباطی با کاری که می خواهید بگیرید دارد؟خیلی از این جزئیات را حتی مصاحبه کننده در طول مصاحبه هم حق ندارد از شما بپرسد. پس چرا خودتان همین اول کار بگویید.

  • مهارت های عمومی را ننویسید:

وقتی یک مدیر در رزومه شما می خواند که می توانید با آخرین نسخه آفیس کار کنید احتمالا به خمیازه می افتد.در دفترهای کار امروزی،کار با آفیس دیگر یک مهارت به حساب نمی آید. در عوض چیزی مثل برنامه نویسی ، اگر به عنوان یک برنامه نویس در یک شرکت نرم افزاری کار کرده اید این می تواند یک مهارت باشد،حتی برای کاری که مستقیما در زمینه برنامه نویسی نباشد.

 

  • گسست غیرقابل توضیح نباید در رزومه شما باشد:

دوره های آموزشی یا حرفه ای طولانی،تعلیق و اخراج می توانند شکاف هایی را در رزومه شما بوجود بیاورند. شاید شما مدتی در خانه کار می کردید، کارمندان و مدیران با این موضوع آشنا هستند بنابراین،اگر موضوع را با آنها در میان بگذارید دیگر یک شکاف به حساب نمی آید.

اگر توضیح مناسبی برای گسست ها نداشته باشید احتمالا به مشکل برمی خورید. دوره های درسی و کار از راه دور ممکن است به بهبود مهارت های شما منجر شده باشد، پس آنها را به موقعیت جدیدی که می خواهید به دست آورید مرتبط کنید.

  • از فونت های غیرمعمول استفاده نکنید:

بسیاری از خلاقیت هایی که شما در زمینه فونت و یا ساختار رزومه به خرج می دهید به دلیل سیستم هایی که آنها را به متن ساده تبدیل می کنند عملا بی فایده هستند.اگر هم مدیری آنها را روی کاغذ بخواند احتمال دارد که این نوآوری ها باعث حواس پرتی او بشود. پس راه حل این است: ساده،مختصر و مفید بنویسید.

هنر رزومه نویسی:21 نکته طلایی در نوشتن رزومه حرفه ای|کارابیز

  • پروفایل شبکه های اجتماعی شما نباید خالی یا ضعیف باشد:

بله پروفایل شما در شبکه های اجتماعی موقع استخدام دیده می شود.پژوهشها نشان می دهند که یک سوم استخدام کنندگان به پروفایل های متقاضیان رجوع می کنند. پژوهش های دیگر می گوید که 92 درصد شرکت ها در فرایند استخدام از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

بنابراین اگر در لینکدین یا گوگل پلاس با افراد متخصص صنعت خود در ارتباط نیستید شغلی را که برایش رزومه فرستادید،فراموش کنید.مطمئن باشید که در حوزه کاری خود به روز هستید و تحولات آن را می شناسید و نشان بدهید که می توانید با ارتباطات خود مشکلات را حل کنید.

  • از دید اول شخص ننویسید:

آنها می دانند که این شما هستید که این رزومه را فرستاده اید،بنابراین لازم نیست که بیش از حد از کلمه “من” استفاده کنید. “مسئول روابط عمومی شرکت …” همان “من مسئول روابط عمومی شرکت …بودم ” است. راه مناسب این است که از عباراتی استفاده کنید که در وهله اول عمل را به ذهن متبادر کند،مانند “مدیریت شده …” و “طراحی شده … “.

  • وظایف روزانه را فهرست نکنید:

اغلب مردم نمی خواهند بدانند که شما روز به روز چه کارهایی را انجام می دهید و کم تر از همه مدیران استخدام. آنها فرض را بر این می گذارند که شما می دانید که این کارها را چگونه انجام می دهند. در عوض چیزی که آنها به دنبال آن هستند این است که چه نتایج و دستاوردهایی داشته اید. چطور شما درآمدها را افزایش و هزینه ها را کاهش داده و بهره وری را بالا برده اید.

  • از موفقیت های مبهم ننویسید:

وقتی شما ادعا می کنید که موفقیتی به دست آورده اید باید بتوانید به وضوح آن را نشان بدهید. این کافی نیست که بگویید فلان پروژه را در مدت تعیین شده انجام داده اید. در اینجا به جزئیات بیشتری نیاز دارید مثلا چطور توانستید برای شرکت مشتری جدید جذب کنید.

  • گلوله باران نکنید:

بهتر است در رزومه خود از ترکیب مناسبی از بولت ها استفاده کنید تا وقتی برای بیان نکات مهم از بولت های به شکل دایره مشکی استفاده می کنید،بیشتر به چشم بیایند.

  • اغراق نکنید:

مدیری که رزومه را می خواند می خواهد تمام حقیقت را درباره شما بداند و نه چیزی غیر از آن را.بعضی از متقاضیان فکر می کنند یک دروغ و یا اغراق،اینجا و آنجا به کسی برنمی خورد. اما دم خروس بلاخره بیرون خواهد زد.

در رزومه خود اغراق نکنید

  • از نشانی ایمیل کاری خود استفاده نکنید:

بنا به دلایل مشخصی،مدیران معمولا تمایل ندارند که از طریق ایمیل آدرس جایی که در حال حاضر در آنجا مشغول هستید با شما تماس بگیرند. این برای شما هم امن تر و مطمئن تر است. به جای استفاده از یک ایمیل آدرس خودمانی،بهتر است از یک نشانی که اسم واقعی شما در آن هست استفاده کنید.

  • در مورد معرفی نامه ها چیزی ننویسید:

آیا می دانید که 99 درصد متقاضیان در روزمه خود می نویسند:” در صورت نیاز معرفی نامه ها ارائه خواهد شد.” این تلف کردن یک خط از فضای با ارزشی است که حداکثر می تواند دو صفحه باشد. به جای آن فهرستی از کسانی که شما را تایید می کنند تهیه کنید و اگر در مصاحبه از شما خواستند ارائه دهید. البته از قبل با آنها تماس بگیرید تا آمادگی داشته باشند که در صورت لزوم به شما معرفی نامه بدهند.

  • یک رزومه آماده برای همه نفرستید:

بعضی ها یک رزومه آماده می کنند و برای درخواست هر شغلی همان را می فرستند. این اشتباه بزرگی است.هر شغلی مقتضیات خاص خود را دارد و مهارت ها و تجربه های خودش را می طلبد.به یاد داشته باشید که هر استخدام کننده ای در جستجوی رزومه ای است که با مشخصات شرکتش مطابقت بیشتری داشته باشد.پس رزومه ای برای تمام فصول، ارزش چندانی ندارد.

 

  • نامه پوششی (Cover Letters) نفرستید:

بعضی ها علاوه بر رزومه، برگه دیگری هم می فرستند که توضیح بیشتری از مهارتها و توانایی های خود ودلایل انتخاب شغل مورد نظر می دهند.امروزه تقریبا همه کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که این کار بی فایده و تلف کردن زمان و فضای حیاتی است.کسی آن را نمی خواند.اگر شرکتی که به آن تقاضا داده اید چنین چیزی از شما خواست می توانید برایشان تهیه و ارسال کنید.

  • لازم نیست در قسمت بالای رزومه کار خاصی انجام دهید:

بعضی از متقاضیان سعی می کنند که با استفاده از ویژگی های برنامه ورد در قسمت هدر نامه و بازی با اسم خود تاثیر خوبی روی مخاطب بگذارند. در حالی که در شرکت های بزرگ خیلی وقت ها این مخاطب که رزومه شما را بررسی می کند فقط یک برنامه کامپیوتری است و نمی تواند این هدرها را بخواند و در نتیجه پرونده شما به عنوان متقاضی ناشناس به بایگانی سپرده می شود.بنابراین از روش های معمولی و ساده برای ذکر نامتان استفاده کنید.

  • به سوابق بیش از 15 سال اشاره نکنید:

فهرست کردن تک به تک موقعیت ها و فرصت ها و مقاطع تحصیلی از اول، زمان را به مدت ها قبل برمی گرداند.لازم نیست زمان دقیق گرفتن دیپلم و مقاطع مختلف تحصیلی را ذکر کنید.اگر شما لیسانس دارید خودش نشان می دهد که دبیرستان و دبستان هم رفته اید. فقط به نقاط عطف و حساس اشاره کنید.ذکر وقایع و تاریخ های بیشتر از 15 سال ، رزومه شما را به یک سند تاریخی و یا زندگی نامه خودنوشته تبدیل می کند.

  • در رزومه از جدول و نمودار استفاده نکنید.

یکی از نکاتی که در کنار رزومه نویسی باید یاد بگیریم چگونگی حضور در مصاحبه شغلیه که در مقاله ی 

از نگرانی تا موفقیت: چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم؟  بصورت کامل با مصاحبه شغلی و حضور در اون آشنا میشیم.

نکات تکمیلی برای نوشتن یک رزومه عالی:

  • پاکیزه،تمیز و خالی از اشتباه بنویسید:

متن خود را با دقت بخوانید و آن را از لحاظ دستور زبان و تایپ بررسی کنید. در صورت امکان از شخص دیگری بخواهید که رزومه شما را از نظر املایی و مفهومی بررسی کند. کوچک ترین اشتباه ممکن است موجب بی ارزش شدن رزومه شود.غلط های نگارشی تاثیر بسیار بدی خواهند داشت.

  • نقاط قوت خود را برای کارفرمایان معین کنید:

روی هنر و توانایی خود بیشتر تاکید کنید چون به این ترتیب کارفرما را در پاسخگویی به این سوال که متقاضی شغل چه کارهایی می تواند برای پیشبرد اهداف مدنظرم انجام دهد کمک می کنید.

  • به توانایی های خود اهمیت بدهید:

رزومه خود را طبق قابلیت ها و توانایی ها درجه بندی کنید و استعدادهای خود را به طور خلاصه و مفید و با رعایت حق تقدم بیان کنید.

  • از کلمات اختصاری مربوط به حرفه استفاده کنید:

در درخواست برای شغل های تخصصی از اصطلاحات تخصصی آن حوزه کاری در رزومه استفاده کنید تا سطح اشراف خود به موضوع را نشان دهید. البته دقت کنید رزومه شما مملو از این گونه کلمات نشود. بهتر است واژه ها و کلمات لاتین را داخل پرانتز بنویسید مثل (IT).

  • کلمات کلیدی را در متن جلوه دهید:

به جای پررنگ کردن و یا کج نوشتن کلمات برای اهمیت دادن به آنها در بررسی اجمالی، اندازه قلم ها را افزایش دهید یا از گیومه و یا علامت * برای اهمیت دادن به نکات کلیدی در رزومه بهره ببرید.

  • به تجربیات خود کمیت بدهید:

اعداد ابزارهای قوی هستند. به جای اینکه بگویید توانایی های من باعث افزایش میزان فروش در محل کار قبلی بود بهتر است که از اعداد استفاده کنید و مثلا به افزایش فروش دوبرابری در شش ماه در محل کار قبلی اشاره کنید.

  • درباره حقوق خود در رزومه مطلبی را بیان نکنید:

به جز در موارد خاص هرگز نوع و میزان حقوق خود را در رزومه تان مشخص نکنید.

  • صادق باشید:

دروغ گفتن و مبالغه درباره توانایی هایتان اشتباه جدی است. درباره خود و سوابق کاری و توانمندی هایتان شفاف بنویسید.وجود ابهام حس بی اعتمادی را در طرف مقابل بوجود می آورد.

  • مثبت بنویسید:

همه نکات منفی یا بیان غیرمثبت را از رزومه حذف کنید لزومی ندارد توضیح دهید که چرا شغل پیشین خود را از دست دادید. هرچیز منفی را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر توانایی ها و نکات مثبت درباره خود عرضه کنید موفق تر خواهید بود.اصلا مهم نیست رشته تحصیلی تان چه باشد یا اهل کجا باشید یا در چه شرکتی بخواهید استخدام شوید.

یکسری از مهارت های اساسی هستند که برای ورود به محیط کار لازم است همه به اندازه نیاز از آنها بهره مند باشند. به صورت دوره ای رزومه خود را برزورسانی کنید و از فرستادن رزومه یکسان برای مشاغل مختلف خودداری کنید.یک رزومه قوی در دستیابی شما به موقعیت شغلی مناسب سهم چشمگیری دارد پس باید بتواند شما را به خوبی و در سطحی که هستید توصیف کند و متقاعدکننده باشد.

چشمگیر شدن رزومه کاری:

شاید بتوان گفت هدف از یک رزومه، تهیه یک سند بازاریابی است تا استخدام کنندگان و مدیران کارگزینی را به دیدار شما ترغیب کند.رزومه نویسی فقط ردیف کردن توانایی های تخصصی و فنی نیست.رزومه نویسی برای جلب رضایت کارفرما نیاز به این دارد که یکسری از مهارت ها در آن پررنگ شود تا در کنار تخصص ها و سوابق بتوان نظر کارفرما را جلب کند.

برای اینکه رزومه نویسی را حرفه ای و بی عیب و نقص انجام دهیدمی توانید از دوره آموزشی رزومه نویسی مدرسه کسب و کار کارابیز استفاده کنید.

چه چیزی رزومه شما را متمایزمی کند؟

خودتان را جای آن مدیر بگذارید چه کاندیدایی برای تصدی شغل مورد نظر مناسب تر است؟ مدیرانی که رزومه ها را بررسی می کنند به دنبال کوچک ترین دلیلی برای حذف یک رزومه در فرایند انتخاب هستند آنها فقط چند ثانیه برای نگاه اجمالی و تصمیمی مبنی بر رد یا قبول یک رزومه صرف می کنند پس برای متمایز شدن رزومه تان به این نکات توجه کنید:

چه چیزی رزومه شما را متمایز میکند؟

  • جلب توجه کنید:

چند خط ابتدایی رزومه تان بسیار مهم است. بر دستاوردها و موفقیت هایتان تمرکز کنید نه بر مسئولیت های کسل کننده شغلی. در بسیاری از رزومه ها وظایفی ذکر شده اند که همه افرادی که در آن شغل باشند انجام می دهند انجام این کار شما را از سایر رقبا متمایز نمی کند شما باید درباره آنچه برای پیشرفت شغل انجام داده اید اطلاع رسانی کنید.

  • کارایی رزومه تان را بالا ببرید:

به این معنا که برای هر فرصت شغلی متفاوتی که مدنظرتان است رزومه خود را کمی اصلاح و بهسازی کنید. برحسب تعریف و شرایط شغل، قسمت خلاصه شایستگی ها در رزومه خود را بهینه و هدفمند کنید تا توجه کارفرما را به خود جلب کند. البته در هر مرتبه درخواست برای شغل های مختلف می توانید برای تاکید بر مرتبط بودن تجربیات و دستاوردهایتان با لازمه های شغل درخواستی،دیگر بخش های رزومه تان را هم ویرایش کنید.

  • مقاصد را ذکر نکنید:

در بسیاری از موارد ذکر مقصدهایتان در رزومه،اتلاف ارزشمندترین فضا در رزومه است. رزومه شما باید نشان دهنده چیزی باشد که می توانید برای شرکت انجام دهید نه حاکی از آنچه به دنبالش می گردید.

  • توان سازماندهی، مدیریت و رهبری موثر تیم:

اگر توانایی این را دارید که گروه زیردست خود یا گروهی که قرار است با آنها همکاری کنید را رهبری، سازماندهی و مدیریت کنید، بقین بدانید می توانید با نوشتن این مهارت در رزومه تان یا نشان دادن عملی آن به کارفرما بخت خود را برای دستیابی به شغل رویاییتان افزایش می دهید.

  • انگیزه و شور و شوق خود را نشان بده:

شور و شوق یا به زبان روانشناس ها انگیزه، ویژگی ای است که در بسیاری از آگهی های استخدامی می بینید. انگیزه می تواند بر راندمان کار اثر مستقیم بگذارد به همین دلیل است که کارفرمایان در رزومه و شخصیت شما به دنبال انگیزه می گردند.

  • انعطاف پذیری:

انعطاف پذیری و انطباق با شرایط سخت از ویژگی هایی هستند که به شدت مورد توجه کارفرمایان هستند و آگاهی از میزان انطباق شما با شرایط کاری می تواند به عامل موثری برای انتخاب شما تبدیل شود.

  • استقبال از سنجش و ارزیابی خود:

از اینکه ارزیابی شوید، سنجش شوید و نقدها به سمتتان بیاید استقبال کنید. کارفرماها به چنین افرادی میل و رغبت بیشتری نشان می دهند.

برای داشتن یک فایل رزومه خام اینجا کلیک کنید.

جمع بندی:

  • رزومه یک شناسنامه کاری و تحصیلی است که بری ارزیابی صحت دانش،مهارت و سوابق هر جویای کار در رشته های مختلف به کارفرما ارائه می شود.
  • این ترتیب بری اطلاعات رزومه پیشنهاد می شود:
  • اطلاعات شخصی
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • مهارت ها
  • افتخارات
  • عضویت در انجمن ها و گروه های حرفه ای
  • آثار و انتشارات
  • علایق جانبی
  • تحقیقات نشان می دهند که یک مدیر به طور متوسط فقط یک دقیقه برای بررسی هر رزومه وقت می گذارد.
  • نوشتن در مورد اهداف مبهم و موقعیت هایی که روشن نیستند می تواند عدم استخدام شما را تضمین کند.
  • دوره های آموزشی یا حرفه ای طولانی،تعلیق و اخراج می توانند شکاف هایی را در رزومه شما بوجود بیاورند.
  • از کلمه “من” استفاده نکنید.
  • 92 درصد شرکت ها در فرایند استخدام از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند پس پروفایل شبکه های اجتماعی شما نباید خالی یا ضعیف باشد.
  • در رزومه از جدول و نمودار استفاده نکنید.
  • برای هر فرصت شغلی متفاوتی که مدنظرتان است رزومه خود را کمی اصلاح و بهسازی کنید.
  • کارفرمایان در رزومه و شخصیت شما به دنبال انگیزه می گردند.
  • از اینکه ارزیابی شوید، سنجش شوید و نقدها به سمتتان بیاید استقبال کنید.

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها