ورود | ثبت نام

کارابیز

50 فضای کار اشتراکی برتر تهران + مشخصات و تصاویر

زمان مطالعه: 16 دقیقه
فضای کار اشتراکی تهران-دفاتر کار اختصاصی-فضای کار اشتراکی تهران

قیمت هر کدام از دروس کارابیز 6۰۰،۰۰۰ تومان

فضای کار اشتراکی چیست ؟

 

فضای کار اشتراکی ، محیط کار اشتراکی ، دفتر کار اشتراکی یا فضای اشتراکی کار یا کوورکینگ (به انگلیسی: Coworking) روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است. برخلاف محیط‌های اداری معمولی، محیط کو ورکینگ معمولاً توسط یک سازمان (ارگان) مشترک به کار برده نمی‌شود. این محیط‌ها برای فریلنسرهای حرفه‌ای، پیمانکاران مستقل یا افرادی که اغلب در سفر هستند و فعالیت‌های مستقل انجام می‌دهند جذاب می‌باشد.

 

تا یک دهه پیش تصویری که از سر کار رفتن و کار کردن داشتیم خانم یا آقایی بود که با یک استایل اداری معمولا رنگ های خنثی و تیره در حالی که یک کیف چرمی ساده قهوه ای به دست داره با عجله به سمت اداره میره و چیزی که در انتظارشه یه میز اداری و یک اتاق ساده و کسل کننده س که باید هشت ساعت از وقتش رو بی وقفه اونجا بگذرونه.

اما امروز ما می تونیم روی رویاهامون کار کنیم ، اونها رو پرورش بدیم و به ایده های عملی تبدیلشون کنیم در حالیکه همزمان با کار کردن معاشرت می کنیم ، دایره روابط کاریمون رو گسترش بدیم.

از هر شهر و دانشگاهی همکار و هم تیمی که پایه ی به ثمر رسوندن ایده های جذابمون باشه رو پیدا کنیم و ساعتهای کاری مون انقدر پربار و چند بعدی و جذاب باشه که وقتی به خودمون میایم میبینیم بیش از هشت ساعت زمان مفید روی پروژه مون کار کردیم و چی بهتر از این ؟ ” فضای کار اشتراکی” بخشی از اکوسیستم کارآفرینیه این روزهای کشوره که این امکان رو برای ما فراهم می کنه .

 

اجاره فضای کار اشتراکی و دفتر کار اختصاصی

اجاره میز کار اشتراکی : یکی از چیزهایی که همیشه ما رو از شروع کسب و کارمون می ترسونه هزینه سرسام آور اجاره دفتر کاره.

وقتی نیاز داریم با همکاران و هم تیمی هامون روزها و ماه ها روی ایده ها و برنامه هامون کار کنیم و در نهایت ممکنه به این نتیجه برسیم که این ایده به هر دلیلی سودآور نیست و باید یه پروژه دیگه ای رو استارت بزنیم ، چیزی که ما رو نگران می کنه هزینه های زیاد دفتر کار ، اینترنت ، تهیه میز کار و ملزومات اداری و این موارده .

میشه گفت دفتر کار اشتراکی مثل امکاناتیه که یک خانواده دانا به فرزندانش هدیه میده تا حامی اونها باشه برای اینکه با دغدغه کمتر به ایده هاشون فکر کنن. بله ، اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری کشور با فراهم کردن امکاناتی مثل ” فضای کار اشتراکی” تلاش می کنه حامی جوانانی باشه که قراره یه روزی استارتاپشون بشه یکی از کسب و کار های ارزشمند و ریشه دار همین اکوسیستم .

امکانات فضاهای کار اشتراکی

شاید براتون سوال باشه که از میان استارتاپ های مشهور و موفق کسی بوده که کارش رو از فضای کار اشتراکی آغاز کرده باشه ؟

جوابم به این سوال یک بله محکم و قاطعه، به عنوان مثال ” اوبر ” که یک استارتاپ موفق جهانیه و در چندین کشور فعاله کارش رو از یک فضای کار اشتراکی شروع کرده .

این تجربه موفق جهانی نشون می ده امکانات ساده فضای کار اشتراکی برای استارت زدن یک ایده خوب و گام های ابتدایی تبدیلش به یک استارتاپ موفق کافیه .

امکانات فضاهای کار اشتراکی ممکنه کمی با هم متفاوت باشه اما یک سری امکانات استاندارد اولیه را معمولا همه دارند.

اکثر فضاهای کار اشتراکی امکاناتی از جمله :

میز کار ، اینترنت ، خط تلفن ، اتاق جلسات ، کافه و محل استراحت و … رو دارند اما برخی فضاهای کار اشتراکی ممکنه امکانات کامل تری مثل استودیو برای ضبط کلیپ ، عکاسی از محصولات ، ضبط پادکست و مواردی از این دست رو به شما ارائه بدهند.

یکی از مهم ترین مزایای فضای کار اشتراکی امکان شبکه سازی است.

امکانات فضای کار اشتراکی-دفتر کار اختصاصی-فضای کار اشتراکی قم

ممکنه شما عضوی از یک استارتاپ یا تیم کاری نباشید فقط به صورت کارمند دورکار یا فریلنسر کار می کنید حضور در فضای کار اشتراکی این امکان رو برای شما فراهم می کنه که با افراد دارای مهارت های مختلف آشنا بشید و چه بسا در میان این آشنایی ها یک محل کار بهتر ، یک کارفرمای مناسب تر و حتی پروژه های مورد نیازتون رو پیدا کنید.

 

معمولا افرادی که علاقه مند به کار در فضای استارتاپی هستند امکان زیادی وجود داره که بتونن در این فضاها تیم سازی کنن و به کمک افرادی که در آنجا آشنا می شوند همکاران و هم تیمی های جدیدی به استارتاپ خودشون اضافه کنن.

برخی از مراکزی که فضای کار اشتراکی در اختیار جوانان قرار می دهند مثل مراکز نوآوری و پارک های علم و فناوری ممکن است در صورت برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی برای اعضای کوورک (فضای کار اشتراکی)  خود تخفیف قائل شوند. که این هم یکی دیگر از مزایای استفاده از کوورک هاست.

از دیگر مزایای مهم کار کردن در فضای کار اشتراکی این است که شما به سبب هم اتاقی بودن با افراد فعال در محیط استارتاپی کشور احتمالا زودتر و به موقع تر از دیگر رقبای خود از اخباری چون تغییر و تصویب قوانین مرتبط با محیط کسب و کار ، همایش ها و کارگاه های آموزشی مناسب برای فعالین کسب و کار ، افراد شاخص در حیطه فعالیت خود و مواردی از این دست مطلع می شوید .

مطمئنا می دانید که در این روزگار اطلاعات و دیتا دارایی ها و سرمایه های ارزشمندی برای کسب و کارها و افراد فعال در آن هستند.

یکی دیگر از عواملی که افراد دورکار و فریلنسرها رغبت دارند به جای منزل در فضای کار اشتراکی کار کنند این است که در منزل به دلیل نداشتن ساعت کاری مشخص ، حضور اعضای خانه ، نپوشیدن لباس رسمی و مواردی از این دست افراد نمی توانند تمرکز کافی روی موضوع کاری خود داشته باشند .

حضور در فضای استارتاپی در کنار افراد جوان ، فعال و علاقه مند به پیشرفت ، کمک می کند انگیزه خود را از دست ندهید و علی رغم سختی مسیر به تلاش خود برای نیل به نتیجه مورد نظر ادامه بدید .

اگر بخوایم واقع بین باشیم باید بگیم که هر موقعیت و شرایطی مثبت ها و منفی های خودشو داره پس مطمئنا در کنار مزایای بسیاری که فضاهای کار اشتراکی در اختیار شما قرار می دهند معایبی هم خواهند داشت .

فرض کنید که یک دفتر کار مستقل دارید قطعا در کنار هزینه بالایی که پرداخت می کنید این خوبی را دارد که فقط تیم و همکاران شما آنجا رفت و آمد می کنند ، به سبب فعالیت و همکاری در کنار یکدیگر یک سری مقررات داخلی اعم از ساعت رفت و آمد ، سر و صدای کمتر و مواردی از این دست را خواهید داشت.

اما تصور کنید وقتی دفتر کار شما با یک تیم دیگر یا چند فرد دیگر مشترک باشد قطعا ساعت رفت و آمد ، میزان سر و صدا ، متفاوت خواهد بود و در واقع شما باید در کنار تیم ها و افراد دیگری مشغول به کار باشید که هنجارها و رفتارهای متفاوتی خواهند داشت چیزی شبیه به  یک بخش مشاء در ساختمان که قوانین مشخصی دارد

اما لزوما همه افراد ساکن به یک اندازه به قوانین پایبند نخواهند بود و قطعا شما برای استفاده بهینه از این فضا به اندکی صبوری و پذیرش رفتارهای متفاوت نیاز دارید.

این نکته یکی از معایب مهم فضای کار اشتراکی است که البته فرصت کنار آمدن با اخلاق های متفاوت و پرورش قدرت درک و همدلی را هم در خود دارد .

حالا اصلا سرو کله این فضاهای کار اشتراکی کی و کجا پیدا شد ؟

شاید خیلی از افرادی که تجربه استفاده از فضای کار اشتراکی را دارند هرگز به این مسئله فکر  نکرده باشند که اولین بار چه کسی ایده ایجاد فضای کار اشتراکی را داد . باید بگم اولین فضای کار اشتراکی در سال 1995 در شهر برلین تاسیس شد.

برنی دیکوون کسی بود که برای اولین بار در سال 1999 عبارت co-working رو به کار برد. منظور او از این عبارت محل کاری بود که افراد با هزینه کمتر و امکانات مساوی در کنار هم روی پروژه های شخصی خود کار می کنند .

یکی از اولین فضاهای کار اشتراکی که شرایط آن به فضاهای کار اشتراکی امروزی بسیار نزدیک بود سال 2005 در شهر سان فرانسیسکو توسط برنامه نویس خوش فکری به نام برادنوبرگ افتتاح .

در ایران هم می توان گفت قدیمی ترین فضاهای کار اشتراکی نهایتا 8 سال عمر دارند اما به سرعت طرفداران خاص خودشون رو پیدا کردند .

اگر درباره تاریخچه فضای کار اشتراکی در ایران سرچ کنید به اسم شخصی به نام جناب آقای ” فرهاد سپید فکر ” برمی خورید که گفته شده اولین فضای کار اشتراکی رو به نام 404 و در شهر زنجان راه اندازی کردند و کلمه همکارستان رو به عنوان مترادف فارسی کلمه کو ورک پیشنهاد دادند.

برخی کورک ها از طریق سرمایه گذاری های شخصی پایه گذاری شدند اما برخی دیگر توسط نهادهای دولتی یا دانشگاه ها ایجاد شده اند.

کشورهای مختلف دنیا از فضاهای کار اشتراکی به عنوان یکی از عوامل توسعه اکوسیستم کسب و کار استفاده کردند و برخی از این فضاهای کار اشتراکی انقدر خاص هستند که ممکنه این سوال براتون پیش بیاد چطور در کنار این همه امکانات تفریحی و ریلکسیشنی که این کوورک ها ارائه می دهند افراد می توانند آنجا کار کنند .

اما دقت کنید که قطعا در طراحی فضای کار اشتراکی ها خرد جمعی در نظر گرفته شده و تجربه خوبی از این طراحی ها دریافت شده است اجازه بدید چند مورد از این فضاهای کار اشتراکی کول رو بهتون معرفی کنم :

  • فضای کار اشتراکی داهاب در مصر که در نزدیکی دریای سرخ واقع شده از امکانات رفاهی آن می توان به دسترسی به استخر ، سالن یوگا و مناظر خیره کننده طبیعی اشاره کرد.
  • فضای کار اشتراکی بانسکو ، بانسکو یک روستای کوهستانی کوچک در رشته کوه زیبای پیرین در بلغارستان است .

این منطقه در تابستان تنها 8000 نفر جمعیت دارد اما در زمستان ها 40 هزار تخت هتل آماده پذیرایی از گردشگران علاقه مند به اسکی دارد. در این محل دوست داشتنی هم یک فضای کار اشتراکی فعال است که به صاحبان ایده و فعالان استارتاپی که آنجا مستقر می شوند در کنار اینترنت ، تلفن ، میز کار و … امکان تفریح در کوهستان و در دسترس بودن اسکی و اسنوبورد را می دهد.

بله درسته این تجربیات جهانی نشون میده فضاهای کار اشتراکی تنها در خیابان های مرکزی شهرها فعال نیستند و افراد در جای جای جهان می توانند یک فضای کار اشتراکی دلپذیر پیدا کنند که پر است از افراد خلاق و نوآوری که به استارتاپ های خود متعهدند و برای رشد دادن آنها زندگی می کنند.

اگر بخواهید بدونید به طور کلی در فضاهای کار اشتراکی چه قوانینی حاکم هستند باید بگم هر مرکزی که ارائه کننده این خدمت هست قوانین داخلی خودش رو داره اما یک سری قوانین کلی رو می تونیم بگیم که عمومیت دارند مثلا :

  • در کو ورک ها اتاق کنفرانس و یا اتاق جلسات برای همه تیم ها و افراد مشترک است بنابراین شما برای استفاده از آنها باید هماهنگی های لازم رو با مدیریت انجام بدید و قبل از روز جلسه و کنفرانستون اطلاع بدید که چه روز و ساعتی به این اتاق نیاز دارید.
  • کو ورک ها به صورت دوره ای اجاره داده می شوند و شما موظف هستید در ابتدای دوره هزینه تعیین شده را پرداخت نمایید.
  • برخی فضاهای کار اشتراکی این قانون را دارند که در صورت داشتن میهمان باید از قبل اطلاع دهید . البته این مطلب به این هم بستگی دارد که شما یک تیم مستقر در فضای کار اشتراکی هستید و یک یا چند میز یا حتی یک اتاق در اجاره شماست یا فقط یک صندلی اجاره کرده اید برای اینکه بتوانید در یک محیط پویا به دور از روزمرگی فضای خانه ، شغل دورکاری خود را انجام دهید.
  • معمولا کو ورک ها روزهای تعطیل رسمی تعطیل هستند.

آیا دنبال جایی مثل فضای کار اشتراکی هستی تا علاوه بر قرار گرفتن در یک فضای کار استارتاپی ، با یک هزینه معقول بعد از چند ساعت کار روی ایده ت بتونی با هم تیمی هات یه لاته حرفه ای سفارش بدی و حسابی رفرش بشی برای ادامه کار؟

پس بیا با هم مروری داشته باشیم بر لیست فضاهای کار اشتراکی ، این لیست اکثریت فضاهای کار اشتراکی رو داره اما فضاهای کار اشتراکی دیگری هم داریم:

لیست فضای کار اشتراکی تهران و ایران

 

شهر نام شماره تماس آدرس
تهران ایستگاه نوآوری شریف – فضای کاراشتراکی در تهران 021-66056106 تهران، خیابان آزادی، خیابان حبیب اله، بالاتر از میدان حسینی، پلاک 56
تهران ایکس استیشن – فضای کاراشتراکی در تهران 021-66939718 خیابان آزادی- روبروی خیابان دکتر قریب- جنب بانک رفاه- پلاک 134- طبقه منفی یک – شتابدهنده دانش بنیان سیوان
تهران ایلسا  – فضای کاراشتراکی در تهران  021-86050448 تهران، بلوار کشاورز، خیابان شوریده ساختمان نسیم، واحد ۸۱و۸۲
تهران اینومکث  – فضای کاراشتراکی در تهران 021-61115280 تهران، خیابان امیرآباد شمالی، پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، دانشکده جدید مکانیک، طبقه پنجم، واحد ۵۱۱
تهران آراتل  – فضای کاراشتراکی در تهران 021-722208416 شیان،خیابان شهید فرشادی ،نبش کوچه خندان، پلاک ۵
تهران باشگاه کسب و کار دانش بنیان – فضای کاراشتراکی در تهران 021 -66055625-7 تهـــران، خیـــابـــان آزادی، خیـــابـــان حبیب الله خیابان قاسمی،جنب جهاد دانشگاهی شریف
تهران باشگاه نوآوری نیترو – فضای کاراشتراکی در تهران 021-73227890 تهران، نارمک، دانشگاه علم و صنعت ایران، ساختمان باشگاه نوآوری نیترو
تهران خانه مان khaneh.man تهران خیابان 30 تیر
تهران توانا – فضای کاراشتراکی در تهران 021-40664923 تهران خیابان آزادی، خیابان حبیب الهی ضلع شمالی میدان حسینی ایستگاه نو آوری شریف
تهران تیوان – فضای کاراشتراکی در تهران 021-73694004  تهران،میدان آزادی،کنار گذر شهید لشکری،کارخانه نوآوری آزادی،سوله ۱
تهران فضای کار اشتراکی جامپا – فضای کاراشتراکی در تهران 021-77639256 خیابان انقلاب اسلامی، به سمت شرق، نبش خیابان نامجو، مجتمع فرهنگی امام رضا علیه السلام
تهران چارت روم – دفتر کار اشتراکی در تهران 09925006646 تهران، خ فرشادی، نبش کوچه خندان
تهران خانه نوآوری تعلیم و تربیت – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-66956213 تهران، خیابان حافظ،خیابان رشت،پلاک۳۹
تهران فضای کار اشتراکی دیهیم – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-36081889 تهران پاکدشت خیابان گلستان خیابان پونل کارخانه نوآوری و شتابدهی دیهیم
تهران ریسون – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-77523898 تهران خیابان طالقانی-نرسیده به خیابان شریعتی-ساختمان ۱۷ واحد ۱۶
تهران زاویه – دفتر کار اشتراکی در تهران میدان آزادی،‌ ابتدای بزرگراه شهید لشکری، نبش ایستگاه مترو بیمه،‌ کارخانه نوآوری آزادی، فضای کاری مشترک زاویه
تهران سریرلند – دفتر کار اشتراکی در تهران 0922-4293638  ایران، تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه ولیعصر، نبش کوچه شهید بالاور، پلاک 1471، ساختمان برج فناوری 2 دکتر حسابی، طبقه چهارم
تهران فضای نو – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-66063051 تهران، طرشت، بلوار صالحی، میدان سما (مجتهدی) به طرف بلوار اکبری، بن‌بست آزاده، پلاک 59 ساختمان فضای نو
تهران فینووا – دفتر کار اشتراکی در تهران 021- 42719002 خیابان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر، کوچه بالاور، پلاک ۷، برج فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر، طبقه دوم، واحد ۲۰۲
تهران کارا – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-44650191 آدرس: تهران – میدان آزادی – ابتدای اتوبان شهید لشگری – جنب ایستگاه مترو بیمه – کارخانه نوآوری آزادی – سوله شماره 1
تهران کوآپ – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-76250162 کیلومتر 20 جاده تهران دماوند – پارک فناوری پردیس – خیابان نوآوری – روبروی ساختمان تجاری سازی و فن بازار (مرکز رشد فناوری نخبگان) – فضای کار اشتراکی کوآپ
تهران فضای کار اشتراکی عقیق – دفتر کار اشتراکی در تهران پردیسان، بلوار امامت، خیابان هانی بن عروه، خیابان احمد گلی، کوچه 12، پلاک 1
تهران مرکز نوآوری انرژیک – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-66460043 تهران، خیابان ولیعصر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده مهندسی نفت
تهران پارادیس هاب شعبه باغ بهشت – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092303 تهران، بزرگراه ارتش، خیابان ابوالفضل صمیع، باغ بهشت، فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
تهران پارادیس هاب  شعبه سعادت آباد – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092304 سعادت آباد، انتهای کوی فراز، بلوار شهید جوریکی، جنب میدان بوعلی، سرای محله بهرود
تهران پارادیس هاب  شعبه باغ دانش چهارراه ولیعصر – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092305 خیابان انقلاب – خیابان فلسطین جنوبی – کوچه خواجه نصیر – پلاک 11
تهران

 

پارادیس هاب شعبه مرکز نوآوری قزوین – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092306 قزوین، بلوار نخبگان، کیلومتر 2 جاده باراجین، پارک علم و فناوری قزوین، طبقه همکف ساختمان دکتر صالحی، مرکز نوآوری و فضای کار اشتراکی پارادایس‌ها
تهران پارادیس هاب  شعبه باغ کتاب – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092307 میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تفاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران، طبقه اول
تهران پارادیس هاب شعبه دانشگاه علوم و تحقیقات – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092308 انتهای اتوبان ستاری شمال، میدان دانشگاه، روبروی بیمارستان فرهیختگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد(دکتر حبیبی)، طبقه چهارم
تهران پارادیس هاب شعبه پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092309 میدان ونک، خیابان ملاصدرا، تقاطع ملاصدرا و کردستان، ضلع جنوب شرقی، پلاک 64، ساختمان فرهاد
تهران مانا – دفتر کار اشتراکی در تهران 0990-1133405 رسالت، خیابان ملک لو، دانشگاه علم و صنعت ایران، مرکز نوآوری مانا
تهران مرکز رشد داشنگاه شهید بهشتی – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-22431968 تهران، ولنجک، میدان دانشجو، دانشگاه شهید بهشتی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی
تهران پارادیس هاب شعبه پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092313 تهران – خیابان کارگر شمالی- پردیس 2 دانشکدگان فنی، بلوک C – طبقه منفی یک
تهران نکسترا – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-88358194 تهران، خیابان کارگر شمالی، پردیس فنی دانشگاه تهران، دانشکده مکانیک قدیم، مرکز نوآری نکسترا
تهران پارادیس هاب شعبه مرکز نوآوری نوفل لوشاتو – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-91092311 خیابان حافظ. خیابان نوفل لوشاتو. جنب کوچه یاسمن. پلاک 72. مرکز نوآوری نوفل لوشاتو
تهران فضای اشتراکی هفت و هشت – دفتر کار اشتراکی در تهران 021-44653470 تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه مترو بیمه، پلاک ۱۳، کارخانه نوآوری آزادی، سوله هفت و هشت
اصفهان آبی سفید فناپ – فضای کار اشتراکی اصفهان 031-31312486 اصفهان – خیابان آمادگاه روبروی هتل عباسی
اصفهان آبی سفید سپهر – فضای کار اشتراکی اصفهان 031-31312486 اصفهان – سپاهان‌شهر میدان غدیر – مجتمع هفت نگین
اصفهان پویتک – دفتر کار اشتراکی اصفهان 031-31316016 اصفهان، میدان آزادی، ابتدای خیابان ملاصدرا، فرعی ۱۳، پلاک ۵۲
اصفهان رابینکس – دفتر کاراشتراکی در اصفهان 031-31322704 دروازه شیراز خیابان هزار جریب روبروی در اصلی دانشگاه اصفهان
اصفهان صفا تک – میز کار اشتراکی در اصفهان 031-42730938 اصفهان، نجف آباد، خیابان دلگشا، خیابان شهید ابوالقاسمی، صفاتِک
اصفهان فضای کار اشتراکی مکعب – میز کار اشتراکی اصفهان 031-36200556 اصفهان خیابان ارتش کوچه 28 پلاک 14
قم مرکز رشد واحد های فناور رشد – فضای کار اشتراکی در قم 031-37832567 قم – خ انقلاب (چهارمردان) – ک 41
قم تاب دسک – فضای کار اشتراکی قم 025-91002021 قم – خیابان انقلاب- کوچه 41- پلاک 15
مشهد فردوسی – فضای کار اشتراکی مشهد 0930-7670150 مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی 18 و 20 ، طبقه سوم
مشهد متر مربع مشهد – میز کار اشتراکی در مشهد 051-37620067 مشهد ـ بلوار ملک آباد ـ خیابان گویا ـ نبش گویا ۷
مشهد هاوش – دفتر کار اشتراکی مشهد 051-3606 1001 مشهد، بلوارسجاد، نبش امین شرقی۲،, پلاک۲۸
کرمان لندیما – فضای کار اشتراکی کرمان 034-32263200 کرمان، خیابان شهید بهشتی، نبش کوچه شماره 8، ساختمان اطلس ایرانیان، طبقه 2
کردستان پارادیس هاب شعبه مرکز نوآوری سنندج – فضای کار اشتراکی کردستان 021-91092310 کردستان – سنندج – انتهای خیابان نمکی جنب منابع طبیعی شهرستان سنندج
سیستان و بلوچستان پارادیس هاب شعبه مرکز نوآوری فناوری سلامت زاهدان – فضای کار اشتراکی سیستان بلوچستان 021-91092312 زاهدان، خیابان دانشگاه، میدان دکتر حسابی، بلوار جنت، پردیس دانشگاه علوم پزشکی، جنب مرکز رشد سلامت، ساختمان پارادایس‌هاب

برای دانلود فایل اطلاعات لیست فضاهای کار اشتراکی اینجا کلیک کنید.

قوانین فضای کار اشتراکی

تمامی افرادی هم که در این فضای کارهای اشتراکی فعالیت دارند موظف می باشند به قوانین این فضا ها عمل نمایند.

فضای کار اشتراکی کارا-فضاهای کار اشتراکی تهران-فضای کار اشتراکی جامپا

توجه به نظافت محیط 

یکی از مهم ترین مواردی که هم مدیران و هم تیم ها در فضای کاری مشترک به آن توجه ویژه ای دارند، تمیزی محیط کار است. میز، صندلی یا سایر ظروف خود را در محیط کار مشترک تمیز نگه دارید. سعی کنید آنها را تمیزتر و مرتب تر از آنچه دریافت کرده اید بازگردانید. نظافت و منظم بودن شما باعث می شود افراد حاضر در این فضا از کار و عملکرد شما راضی بوده و در نتیجه رابطه خوبی با شما داشته باشند.

توجه به آداب و رسوم جامعه 

جوامع مختلف قوانین خاصی را برای پوشش، رفتار و گفتار مردم خود وضع کرده اند. پس باید به این قوانین توجه کنید و پوشش و رفتار و گفتار خود را مطابق عرف جامعه تنظیم کنید. همین امر در مورد فضاهای کاری مشترک نیز صادق است. در واقع این یکی از قوانین کار در فضای کاری مشترک است. بنابراین از حضور با پوشش غیرعادی یا رفتار غیرعادی در این فضاها خودداری کنید.

از ایجاد سر و صدا پرهیز کنید

فضاهای کاری مشترک باید محیطی آرام داشته باشند که تیم ها بتوانند روی مسائل کاری خود تمرکز کنند. قوانینی که در این فضای کاری مشترک وضع می شود نیز به این موضوع می پردازد. بنابراین در چنین مکان هایی باید موبایل خود را در حالت بی صدا قرار دهید.

همچنین نباید مکالمات خود را با صدای بلند انجام دهید. در این فضاها مکان هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است. زمانی که تیم ها در حال استراحت هستند، نباید سر و صدا ایجاد کنید و آرامش آنها را به هم نزنید.

به حقوق دیگران احترام بگذارید

برخی از ابزارها و فضاهای موجود در یک محیط کار مشترک توسط همه افراد و تیم ها مشترک است. به همین دلیل است که قوانین کار در محیط کار مشترک به افراد اجازه ضایع شدن حقوق دیگران را نمی دهد. این وسایل و فضاها باید در دسترس همگان باشد. علاوه بر این بهتر است

اجتناب از شخصی سازی

برخی از افرادی که در یک محیط کار مشترک کار می کنند فکر می کنند که این محیط کاملاً در اختیار آنهاست. به همین دلیل تجهیزات و چیدمان و حتی فضا را در این محیط ها تغییر می دهند. اما طبق قوانین این اماکن هرگونه تغییر در این موارد باید با هماهنگی مدیران مجموعه انجام شود.

روحیه تیمی داشته باشید

همانطور که از نام آن پیداست، کار در یک فضای مشترک مستلزم کار با روحیه تیمی است. اگر این روحیه را در خود تقویت کنید، به راحتی می توانید قوانین کار را در فضای کاری مشترک رعایت کنید و با سایر تیم ها رابطه دوستانه داشته باشید.

قرارداد فضای کار اشتراکی 

وقتی در مورد یک قرارداد فضای کاری مشترک صحبت می کنیم، در واقع به معنای اجاره نامه ای است که بیان می کند شما از بخشی از یک فضای مشترک استفاده می کنید و می توانید در آنجا کسب و کار خود را انجام دهید.

این اجاره با رعایت قانون مدنی و رعایت ضوابط مربوط به عقد اجاره تنظیم می شود و به همین دلیل صحیح و معتبر است. البته در تنظیم این اجاره نامه باید شرایط قرارداد در نظر گرفته شود.

محتوای این قرارداد حاوی اطلاعات و مشخصات دقیقی در مورد ماهیت طرفین، موضوع قرارداد، مدت زمان و هزینه توافق است. علاوه بر اینها، طرفین ممکن است شرایط و تعهدات دیگری را برای این قرارداد در نظر بگیرند.

معرفی فضاهای کار اشتراکی

در این بخش به معرفی چند فضای کار اشتراکی و بررسی ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت و سفری به هرکدام از فضاهای کار اشتراکی خواهیم داشت تا بیشتر با آن‌ها آشنا شویم و راحت‌تر تصمیم بگیریم کدام فضای اشتراکی برای ما مناسب‌تر است.

فضای کار اشتراکی در تهران: زاویه واقع در کارخانه نوآوری آزادی تهران

گاهی دلمان می‌خواهد کنج دنجی داشته باشیم تا بتوانیم در آرامش و تمرکز، به کارهایمان رسیدگی کنیم. «زاویه» همان کنج دلخواهیست که به دنبالش هستید!

سوال پاسخ
نام فضای کار اشتراکی فضای کار اشتراکی زاویه
آدرس میدان آزادی،‌ ابتدای بزرگراه شهید لشکری، نبش ایستگاه مترو بیمه،‌ کارخانه نوآوری آزادی، فضای کاری مشترک زاویه
دسترسی ایستگاه مترو بیمه
پارکینگ پارکینگ در نزدیکی وجود ندارد. جای پارک در خیابان دارد
حوزه فعالیت تیم‌ها همه‌ی حوزه‌ها
تعداد ظرفیت بیش از 200 نفر
ساعات کاری دسترسی 24 ساعته
انواع و شرایط عضویت ( تک صندلی ، ثابت ، ماهانه ، روزانه ) + هزینه ها میز ۱ نفره ثابت

ماهانه/۱.۴۰۰.۰۰۰تومان

میز ثابت برای ۱ نفر

همه روزه | ساعت ۷ الی ۲۴

دسترسی به اتاق جلسات

( ۱۰ ساعت رایگان در ماه )

کمد اختصاصی

میز منعطف برای ۱ نفر

ماهانه/۱.۱۰۰.۰۰۰تومان

همه روزه | ساعت ۷ الی ۲۴

دسترسی به اتاق جلسات

( ۱۰ ساعت رایگان در ماه )

کمد اختصاصی

امکانات رایگان ( اینترنت ، کافی ، چایی ، گیم و … ) میز کار، دسترسی 24 ساعته، اینترنت نامحدود ، چای رایگان، اتاق جلسات
امکانات بیشتر (کافه ، رستوران ، باشگاه و … ) باشگاه ورزشی، رستوران و کافی شاپ
خدمات مجموعه (اتاق جلسات ، سالن همایش ، منتورشیپ و … ) اتاق جلسات، سالن همایش، دورهمی‌های عمومی، دوره‌های آموزشی، رویدادهای تخصصی و کارآفرینی
تیم های عضو و مستقر در کوروک استارتاپ هدف ، روبواپیکس و…
تیم های سابق موفق در کوروک کشمون ، پیاده و…
آدرس سایت فضای کاری اشتراکی زاویه – زاویه یک فضای کاری مشترک برای کارآفرینان، فریلنسرها و افراد خلاق است. (zavie.co)

 

فضای کار اشتراکی تهران: پارادایس هاب

پارادایس هاب یک فضای اشتراکی قوی با چندین شعبه است. این مجموعه، 7 شعبه‌ در تهران و 1 شعبه در قزوین دارد.پارادایس هاب فضایی را آماده کرده‌است که بتوانید بدون دغدغه به کسب و کارتان برسید و رشد کنید. شبکه‌سازی، ارتباط با مربیان کسب‌وکار، اتاق جلسه، کنفرانس و یا آتریوم، کارگاه‌های آموزشی و دورهمی‌های سازنده، اینترنت پرسرعت، کافی‌شاپ، چای و…  از مزایای فضای کار اشتراکی پارادایس‌هاب هست.

در این ویدیو به سراغ شعبه باغ بهشت پارادایس هاب می‌رویم.

 

سوال پاسخ
نام فضای کار اشتراکی فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
آدرس تهران، بزرگراه ارتش، خیابان ابوالفضل صمیع، باغ بهشت، فضای کار اشتراکی پارادایس هاب
دسترسی ایستگاه مترو اقدسیه، ایستگاه BRT  ارج
پارکینگ پارکینگ اختصاصی دارد. پارکینگ در نزدیکی وجود دارد.جای پارک در خیابان وجود دارد.
حوزه فعالیت تیم‌ها همه‌ی حوزه‌ها
تعداد ظرفیت 104 نفر
ساعات کاری دسترسی 2ساعت 8 الی 22
انواع و شرایط عضویت ( تک صندلی ، ثابت ، ماهانه ، روزانه ) + هزینه ها صندلی اختصاصی ماهیانه  000/890/1 تومان

صندلی اشتراکی ماهیانه 000/690/1 تومان

امکانات رایگان ( اینترنت ، کافی ، چایی ، گیم و … ) اینترنت پرسرعت – اتاق جلسات- کافی شاپ (چایی و قهوه و نبات)- پرینتر- آتریوم
امکانات بیشتر (کافه ، رستوران ، باشگاه و … ) فضای باربیکیو – فروشگاه بای‌نو- کیوب
خدمات مجموعه (اتاق جلسات ، سالن همایش ، منتورشیپ و … ) اتاق جلسات – آتریوم- فروشگاه بای‌نو
تیم های عضو و مستقر در کوروک راهکار هوشمند آسا- همیان- اجوتک- ایرانما و…
تیم های سابق موفق در کوروک باسلام- نینیکس- نماتک- درمانکده- سمف کیدز- همیان و …
آدرس سایت https://paradisehub.ir/
اینستاگرام https://www.instagram.com/paradisehub.ir/

 

این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید!

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا :

اولین نفری باشید که امتیاز میدهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] که در یک محیط مشترک با هم کار می‌کنند، انجام شود. فضای کار اشتراکی راه حل مناسبی برای مشکل انزوای بسیاری از کارمندانی […]

sadaf hashemi

کارخانه ن.آوری یکی از بهترین فضاهای اشتراکیه و ممنونم از مقاله بسیار جامع و خوبتون